رئال مادرید این روزها حال روز بدی دارد و با سرعتی وصف ناپذیر در سراشیبی سقوط افتاده است. زیدان متهم ردیف اول و بازیکنان بدش، مجرمانی که محکومیت جرمشان را با پول خواهند خرید.

سرویس ورزش مشرق - روزنامه مارکا در آخرین شماره خود پیش از تعطیلات آخر هفته پرونده را گشود که شاید هواداران رئال مادرید توان خواندنش را نداشته باشند، پرونده با نام ساده «بحران رئال مادرید» کلید خورد اما تیتر اصلی روزنامه تحت عنوان «اصرار احمقانه زیدان بر عدم تغییر»، به نظر منطقی و قابل تامل می آمد.

زیدان اصولا احترام زیادی نزد اصحاب رسانه در کشورهای مختلف دارد اما این حریم نگه داشتن‌ها هم حدی دارد و کار به جایی می رسد که مارکا، روزنامه رئال مادریدی پایتخت اسپانیا نیز کاسه صبرش لبریز می شود.

شکست رئال مادرید مقابل لگانس، تیم نه چندان مطرح و آماده، حذف از کوپادل‌ری و تیره روزی های این تیم در لالیگا فقط یک معنا دارد و آن این که مادرید فقط باید به بازی برابر پاری سن ژرمن فکر کند. بازی که البته هیچ تضمینی برای دوری از تحقیر چندباره رئال مادرید در آن وجود ندارد و لابد می دانید که نیمار چقدر منتظر چنین بازی بوده است؟

رویارویی با پاریس برای مادرید تا مرز یک کابوس پیش بینی نشده پیش رفته و باید دید، زیدان و مردانش در این آخرین سنگر بقا، چه خواهند کرد، اما نظر کارشناسان اسپانیایی و شخصیت های مهم ورزشی درباره بحران در رئال مادرید:

خوسه فلیکس دیاس، نویسنده بخض بین الملل مارکا

زیدان از پشت خنجر خورده است، او بارها از بازیکنانش دفاع تمام قد داشته اما بازیکنانش برای او چه کرده اند؟ زیدان زیاد از حد به بازیکنان خود وفادار بوده و به آنها لطف کرده است، مجرم یک نفر نیست، همه بازیکنان رئال مادرید در این بحران سهیم هستند اما زیدان با اصرار احمقانه خود بر عدم تغییر، کاری کرد که این بازیکنان بی مصرف، مغرور شوند و فکر کنند، واقعا خیلی خوب هستند.

ریکاردو سیه را، کارشناس و گزارشگر مویستار

خونسردی زیدان آزار دهنده است، او شاهد فروپاشی تیمش است و هیچ واکنشی هم نشان نمی دهد، سکوت زیدان توهین به صدها هزار هوادار در مادرید و میلیون ها هوادار در سطح جهان است.

زیدان یک برنامه از پیش تعیین شده دارد و احترامش واجب اما هیچ تلاشی برای ادیت برنامه خود نمی کند، او مثل یک ماشین شده نه می خندد نه گریه می کند، فقط راه می رود و کت و شلوارش را صاف می کند، او بیشتر نگران خط اتوی شلوارش است تا تیمش.

آلبرتو پریه رو، کارشناس و گزارشگر شبکه اونداسرو

به نظر من بازیکنان پاسخ خوبی به اعتماد زیدان ندادند، همه چیز را شوخی گرفته اند، بازیکنان به این فکر نکردند که زیدان آبروی خودش را در این مسیر خرج کرده و انها هرگز نگران آبروی رئال مادرید هم نیستند چه برسد به آبروی زیدان.

خوسه مانوئل مونخه، کارشناس و گزارشگر شبکه اوندا واسکا

زیدان دیر بیدار شد البته شک دارم که واقعا بیدار شده باشد، او بازیکنان بزرگی را از دست داد، بازیکنان خوبی را مدام روی نیمکت نگه داشت و همه از دستش دلخور شدند، زیدان باید می دانست که لالیگا در این فصل حتی از لیگ قهرمانان اروپا هم مهمتر است، او اشتباه کرد و هم جام حدفی را از دست داد و هم لالیگا را، این برای رئال مادرید یک کابوس تمام عیار است.

فرناندو پولو، نویسنده مشهور روزنامه ال موندو دپورتیوو

واقعا تعجب می کنم، یک سال قبل به این بازیکنان می گفتیم، ستارگان جهانی و اکنون نام آنها حتی در فهرست بازیکنان محلی هم نیست، این ستارگان جهانی کجا رفتند؟ راموس چرا اینگونه بازی می کند؟ به عقیده من ماجرا خیلی مشکوک است و شاید قرار است با پرس خداحافظی کنیم اما واقعا ارزش آن را دارد که میلیون ها هوادار در سراسر جهان اینگونه شرمگین و ناراحت باشند؟