کد خبر 813253
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳

دبیر شبکه تشکل‌های محیط زیست مازندران با اشاره به ویلاسازی در ارتفاعات استان مازندران گفت: بی‌تدبیری برخی مسؤولان همواره کوهستان‌های استان را تهدید می‌کنند و چرا دولت نمی‌تواند حریف 4 ویلاساز نمی‌شود؟

به گزارش مشرق، داریوش عبادی ظهر امروز با اشاره به ویلاسازی در ارتفاعات استان مازندران اظهار کرد: بی‌تدبیری و ناهماهنگی برخی مسؤولان همواره کوهستان‌های ما را تهدید می‌کنند و این‌بار تیغ بلدوزرها طبیعت روستای «پرا» را نشانه گرفته است.

وی با بیان اینکه روستای پرا در بخش دودانگه ساری حدود 22 سال قبل خالی از سکنه شده است، افزود: اخیراً چندین ویلا بدون اخذ پروانه و در خارج از بافت روستا ساخته شده است.

دبیر شبکه تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی مازندران تعداد این ویلاها را چهار مورد عنوان کرد و گفت: خوش‌نشینان در این روستا بدون اخذ مجوز لوله‌کشی به طول 3.5 کیلومتر با لوله‌های رایگان و احداث منبع انجام شده است.

عبادی با بیان اینکه منابع طبیعی با تمهیداتی مجوز صادر می‌کند که هیچ‌یک از شروط آن توسط ویلاداران رعایت نمی‌شود، بیان کرد: منبع خدادادی و طبیعی به عرض 4 و طول 3.5 کیلومتر تخریب می‌شود اما آقایان دلشان خوش است که 6 میلیون تومان خسارت گرفته‌اند.

وی با اعلام اینکه ویلاداران در این منطقه علاوه بر دو جاده موجود می‌خواهند که به طول 6 کیلومتر در حاشیه جنگل‌های بکر هیرکانی جاده اختصاصی هم داشته باشند، تاکید کرد: به‌دلیل اینکه جاده‌سازی توسط منابع طبیعی تأیید نشده بود اقدام ایجاد جاده اختصاصی به وسیله مسؤولان دلسوز منابع طبیعی در بین راه موقتاً متوقف شد.

دبیر شبکه تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی مازندران با ابراز ناراحتی از اقدام خوش‌نشینان در روستای پرا در بخش دودانگه خاطرنشان کرد: مانند همه جا دولت حریف 4 ویلاساز نخواهد بود.

منبع: فارس