مناطق مسکونی در سه سال گذشته به هدف نخست جنگنده‌های رژیم سعودی تبدیل شده‌اند که نتیجه آن قربانی شدن حدود ۳ هزار کودک یمنی بوده است.

به گزارش مشرق، جنگ علیه مردم مظلوم یمن به نهصدمین روز نزدیک می شود و رژیم سعودی با پشتیبانی جبهه غربی - عربی - صهیونیستی، تاکنون دهها هزار نفر را به کام مرگ کشانده و میلیون نفر دیگر هم با فقر و آوارگی دست و پنجه نرم می کنند.

در سه سال گذشته تمام راه های منتهی به یمن توسط رژیم عربستان بسته شده و محاصره باعث شده هیچ کمک غذایی، درمانی و بهداشتی به این کشور ارسال نشود. براساس آخرین آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی، تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار شهروند یمنی به بیماری وبا مبتلا شده اند.
 
روزانه ۵ هزار مورد جدید ابتلا به وبا در یمن ثبت می شود و تاکنون بیش از ۲ هزار نفر جان خود را به دلیل نبود امکانات درمانی از دست داده اند. در حملات جنگنده های عربستانی، نیمی از زیر ساخت های درمانی یمن معادل ۳۰ بیمارستان، درمانگاه و کلینیک پزشکی تخریب و غیر قابل استفاده شده اند.

مناطق مسکونی در سه سال گذشته به هدف نخست جنگنده های رژیم سعودی تبدیل شده اند که نتیجه آن قربانی شدن حدود ۳ هزار کودک یمنی بوده است. در اثر بمباران های هوایی بیش از ۳ هزار کودک یمنی هم مجروح و معلول شده اند و اعتراض های بین المللی هم باعث نشده رژیم مرتجع عربستان حملات خود را علیه کودکان و زنان بی گناه متوقف کند.

حملات جنگنده های رژیم آل سعود به زیرساخت های یمنی هم آسیب شدیدی وارد کرده و منجر به تخریب ۱۵ فرودگاه، ۱۴ بندر، ۱۶۰ نیروگاه برق و ۲۸۰ کارخانه شده است. در این حملات بیش از ۲ هزار جاده و پل، ۸۰۰ مدرسه و ۲۵۰ منطقه نمونه گردشگری ویران شده است.

دهها هزار نفر از نیروهای شاغل دولتی یمن هم در یک سال گذشته حقوقی دریافت نکرده اند و آمارها نشان می دهد تاکنون نزدیک نیمی از جمعیت این کشور به دچار سوء تغدیه شده اند و قحطی هم زندگی میلیون ها نفر دیگر را تهدید می کند.

در عرصه میدانی هم اگر چه نیروهای مزدور سعودی و متجاوزان خارجی از پشتیبانی جنگنده های ائتلاف سعودی برخوردار هستند اما تغییر خاصی در خطوط درگیری صورت نگرفته و ارتش یمن و نیروهای انصارالله همچنان دست برتر را در میدان نبرد دارند و نیروهای چند ملیتی را در مناطق مختلف زمین گیر کرده اند.