کد خبر 776345
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

صدها تن از عناصر گروه پیشمرگه بارزانی در حالیکه به تجهیزات نظامی کامل مسلح بودند به مراکز احزاب ترکمان و غرب شهر کرکوک حمله‌ور شده و با مردم درگیری شده اند.

به گزارش مشرق، شبه نظامیان پیشمرگه وابسته به مسعود بارزانی رئیس یکی از احزاب استان کردستان عراق شب گذشته با حمله به شهر کرکوک دست به اقدامات تحریک آمیز زدند. بنابر این گزارش، صدها تن از عناصر گروه پیشمرگه بارزانی در حالیکه به تجهیزات نظامی کامل مسلح بودند به مراکز احزاب ترکمان و غرب شهر کرکوک حمله‌ور شده و با مردم درگیری شده‌اند.

به گفته شاهدان عینی در این حملات، شبه نظامیان پیشمرگه اقدام به تخریب اموال و توهین به نمادهای مذهبی و سیاسی مردم عراق کرده اند. از سوی دیگر شهر کرکوک از نیمه شب گذشته صحنه “حکومت نظامی” شبه نظامیان پیشمرگه کرد بود. عناصر این گروه با استقرار در برخی خیابانهای شهر کرکوک عراق، از تردد ساکنین جلوگیری بعمل اورده و اقدام به نمایش قدرت کردند.

طی روزهای گذشته مقامات استان کردستان عراق با اقدامات تحریک آمیز خود موجی از واکنشهای داخلی و بین المللی علیه موضوع تجزیه این کشور به راه انداخته اند. دولت عراق در آخرین موضع گیری به مسعود بارزانی هشدار داد در صورت ادامه تحرکات تفرقه افکنانه با واکنش شدید نظامی مواجه خواهد شد. کشورهای ایران، روسیه، آمریکا، انگلیس، فرانسه، ترکیه، سوریه و…. طی روزهای گذشته با هشدار به بارزانی هرگونه تلاش برای تجزیه عراق را بشدت محکوم کرده اند.

منبع:اعلام الحربی