کد خبر 774697
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵

یک فیلمساز برای ساخت مستندی درباره جنایات دولت میانمار علیه مسلمانان راهی آن کشور شد.

به گزارش مشرق، مرتضی آتش‌ زمزم که با گروه تولیدش این روزها در مرز میانمار و بنگلادش مشغول ساخت مستندی سینمایی برای مخابره شرایط غیرانسانی و ناگوار مسلمانان روهینگیا است، گفت: ما به عنوان نماینده‌ای کوچک از سینمای ایران تلاش کردیم خودمان را به این منطقه بحران‌زده برسانیم تا بخشی از درد و رنج دلخراش مسلمانان آواره روهینگیا را در قالب مستندی سینمایی به گوش جهان و دولتمردان برسانیم.

آن هم در شرایطی که اینجا اوضاع مردم بسیار ناگوار است. ما کار تصویربرداری را از منطقه پالان خالی و رودخانه ناف واقع در مرز میانمار و بنگلادش شروع کرده‌ایم.


وی افزود: اینجا دو فاجعه نظر ما را جلب کرد؛ یکی قضیه مسلمان‌کشی توسط دولت میانمار که متاسفانه با بی‌اعتنایی آنگ‌سان‌سوچی تداوم یافته و دیگر اینکه بیش از سیصد تا چهارصد هزار نفر از مسلمانانی که از این نسل‌کشی گریخته‌اند، به کشور بنگلادش آمده‌اند و اینجا از تمام امکانات اولیه زندگی مثل آب، برق و حتی غذای کافی بی‌بهره‌اند.

در این شرایط که جامعه جهانی هم کمکی به این مردم آواره نمی‌کند، مردم بنگلادش با اینکه خودشان وضع معیشتی و اقتصادی مناسبی ندارند، اما تلاش می‌کنند تا به آوارگان تا حد توان کمک‌رسانی کنند.

امیدوارم از ایران هم بیشتر محموله‌های غذا، کمک‌های پزشکی و وسایل اسکان به اینجا ارسال شود که به شدت مورد نیاز مردم آواره است.

منبع: کیهان