یگان موشکی بسیج مردمی عراق با موشک‌های حرارتی موفق شدند چند خودروی نظامی و انتحاری عناصر تروریستی داعش را در محورهای مختلف منهدم کنند و دهها تن از تروریست‌ها را به هلاکت برسانند.

به گزارش مشرق، دهها تن از عناصر تروریستی داعش با چند خودروی انتحاری حملات سنگین و گسترده ای را علیه مواضع نیروهای بسیج مردمی عراق در حومه مرزهای مشترک سوریه انجام دادند؛ دامنه این حملات از مناطق مرزی مشترک سوریه و عراق تا منطقه الحمدانیه و صحرای الرمادی امتداد داشت.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات این حملات اشاره کرد و گفت: نیروهای اطلاعات عملیات بسیج مردمی عراق مستقر در منطقه با هوشیاری توانستند تحرکات عناصر تروریستی را رصد کنند و اطلاعات لازم را در اختیار یگان موشکی جبهه مقاومت قرار دهند.

این منبع میدانی افزود: یگان موشکی بسیج مردمی عراق با موشک های حرارتی موفق شدند چند خودروی نظامی و انتحاری عناصر تروریستی داعش را در محورهای مختلف منهدم کنند و دهها تن از تروریست ها را به هلاکت برسانند.

وی تصریح کرد: در جریان درگیری یگان های زمینی نیروهای بسیج مردمی هم ۶۰ تن از عناصر تروریستی در سه محور به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر هم زخمی شدند؛ خبرها حاکیست تعداد زیادی از تروریست ها هم پس از متحمل شدن خسارت های شدید از مناظق درگیری متواری شدند و به سوی مواضع خود بازگشتند.

به نظر می رسد گروه تروریستی داعش در آستانه شروع عملیات پاکسازی استان کرکوک تلاش می کند با انجام حملات کور، تمرکز نیروهای عراقی را به هم بریزد و آزادسازی شهر حویجه را با تاخیر روبه رو کند.

 از سویی دیگر تروریست ها با انجام این حملات درصدد هستند شکست های سنگین خود را در ماه های گذشته جبران کنند و با اشغال مناطق جدید، دامنه نفود خود را مرزهای مشترک سوریه و عراق گسترش دهند.

به گزارش مشرق، در استان دیاله عراق هم هسته های مخفی داعش حملات سنگینی را با هدف برهم زدن امنیت علیه مواضع نیروهای بسیج مردمی عراق در روستای « الاسیود» در شمال شهر المقدادیه ( ۳۵ کیلومتری شمال شرق بعقوبه) انجام دادند.

نیروهای پس از درگیری های سنگین ۳ ساعته توانستند با کشته و زخمی کردن ۳۰ تروریست داعشی، حملات را در این محور به طور کامل دفع کنند و تروریست ها را مجبور به عقب نشینی کنند.

گروه تروریستی داعش در ۲۴ ساعت گذشته تلاش زیادی برای ایجاد شکاف امنیتی و جلوگیری از شروع عملیات در استان کرکوک انجام داده اما با متحمل شدن خسارت های سنگین به نتیجه ای دست نیافته است.