کد خبر 773519
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹

دارنده نشان برنز مسابقات قهرمانی آسیا گفت: مسئولان فدراسیون ما را خیلی کمک کردند و یک بخشی از هزینه‌های سفر به لیگ جهانی آلمان را پرداخت کردند.

به گزارش مشرق، ششمین مرحله مسابقات لیگ جهانی کاراته‌ وان در حالی به میزبانی کشور آلمان پیگیری شد که تعدادی از کاراته‌کاهای ایرانی با هزینه شخصی و با فراهم کردن اسپانسر راهی این رقابت‌ها شدند. طبق تصمیمات مسئولان فدراسیون جهانی 10 مرحله لیگ جهانی موسوم به کاراته وان در طول یک سال میلادی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. کاراته‌کاهای کشورمان که در حال حاضر عضو تیم ملی ایران نیستند نیز تصمیم گرفتند به صورت شخصی راهی این رقابت‌ها شوند تا از دیگر حریفان خود در دنیا جا نمانند. برخی از کاراته‌کاهای کشورمان پیش از آغاز این رقابت‌ها در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف گلایه‌هایی را مطرح کردند و خواستار این بودند که فدراسیون کاراته آنها را برای اعزام به لیگ‌های جهانی از لحاظ مالی حمایت کند.

این در خواست‌ها در حالی از سوی کاراته‌کاهای کشورمان مطرح شد که در حال حاضر کاراته ایران در بخش بزرگسالان تیم ملی ندارد و این حمایت ها خارج از چهارچوب وظایف فدراسیون است، اما نباید فراموش کنیم نفراتی مثل امیر مهدی زاده، سعید احمدی، علی اصغر آسیابری، ذبیح الله پورشیب، مهدی خدابخشی و ... از مدال آوران کاراته ایران هستند و شانس بالایی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی و ... را دارند و به همین دلیل فدراسیون برای اینکه این نفرات سرشناس کاراته ایران  از رنکینگ جهانی جا نمانند باید آنها را از لحاظ مالی حمایت کند تا در لیگ‌های جهانی حضور داشته باشند.

امروز شاهد هستیم که مسئولان فدراسیون در صحبت‌های خود مدعی شده‌اند که هزینه اعزام به این رقابت‌ها را پرداخت کرده‌اند، اما مهدی خدابخشی در صحبت‌های خود مدعی شد که بخشی از هزینه اعزام کاراته‌کاها به آلمان را فدراسیون پرداخت کرده است!

مهدی خدابخشی در مورد شرایط ششمین مرحله مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان که به میزبانی آلمان برگزار شد، گفت: ششمین مرحله مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان طی چند روز گذشته به میزبانی آلمان  به خوبی برگزار شد و تمام رکوردها در این مسابقات شکسته شد. بهترین نفرات در کاراته راهی آلمان شده بودند و یکی از باکیفیت‌ترین مسابقات  جهانی در آلمان برگزار شد. درواقع رقابتی بالاتر از سطح مسابقالت جهانی برگزار شد. تعداد نفرات حاضر در این رقابت‌ها در هر وزن بیشتر از مسابقات جهانی بود. آلمان هر ساله یکی از مهمترین لیگ‌های جهانی را برگزار می‌کند.

 دارنده نشان برنز مسابقات قهرمانی آسیا در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: در این مسابقات دو پیروزی و یک شکست برای من رقم خورد،‌ حریفان بسیار خوبی داشتم، اما متأسفانه بعد از مراسم وزن‌کشی راهی رستوران شدیم و پس از میل غذا دچار مسمومیت شدیدی شدم. خیلی شرایط بدی داشتم و حتی امیرمهدی‌زاده نیز دچار مسمومیت غذایی شده بود، اما من خیلی شرایط بدتری نسبت به مهدی‌زاده داشتم به همین دلیل اوضاع خوبی قبل از مسابقاتم نداشتم.

خدابخشی در ادامه صحبت‌های خود در مورد حضور مداوم در مسابقات لیگ جهانی‌، گفت:‌ 100 درصد تلاش می‌کنم تا در مراحل بعدی مسابقات لیگ جهانی حضور داشته باشم، فدراسیون ما را خیلی کمک کرد و یک بخشی از هزینه‌های ما را متقبل شد. احتمال دارد در چند مرحله باقیمانده مسابقات لیگ جهانی در سال 2017، حضور داشته باشیم البته هزینه سفر به ژاپن خیلی زیاد است و با توجه به فاصله زمانی که ما با این کشور داریم معلوم نیست که راهی این مسابقات شویم یا خیر.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: اکثر بچه‌های کاراته ایران جزو بهترین‌ها هستند و خیلی از بچه‌ها در رنکینگ جهانی حضور دارند ان‌شاءالله برای اینکه بتوانیم این جایگاه را حفظ کنیم و جزء نفرات برتر باشیم در لیگ‌های مراحل بعدی مسابقات نیز باید شرکت کنیم.

منبع: فارس