کد خبر 772728
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

از مواردی که باعث افزایش قیمت مسکن و اجاره بها شد، بی‌توجهی عباس آخوندی به تامین مسکن اقشار آسیب‌پذیر جامعه و تکمیل طرح‌های ملی همانند مسکن مهر است.

 سرویس اقتصاد مشرق - قدیم‌ترها که هنوز افزایش قیمت اجاره‌ خانه‌ها لحظه‌ای نشده و پیدا کردن یک خانه نقلی ارزان برای مردم تبدیل به رویای غیر قابل دسترس نشده بود به اجاره نشین‌ها، خوش نشین می‌گفتند.

در فرهنگ فارسی معین، درخصوص کلمه "خوش نشین" آمده است:

"آن که در هر جا خوشش آید بنشیند و اقامت گزیند. به مستأجر نیز اصطلاحاً خوش نشین می گویند".

اما الآن زمانه فرق کرده و بسیاری از مردم که تا دیروز جزو خوش نشین‌ها بودند، به بی‌خانمان‌ها تبدیل شده‌اند. بی‌خانمان‌هایی که طبق آمارها، جمعیت شان روزبروز بیشتر شده و در طرف مقابل هم اجاره بهای محل سکونتشان نیز بیشتر می‌شود.

براساس آمارهای رسمی اعلام شده، حدود یک سوم جمعیت ایران، خانه مسکونی نداشته و اجاره نشین هستند و باید هر ماه مبلغ زیادی از درآمد خود را صرف هزینه‌های پرداخت اجاره بها کنند.

این مسئله در سال های اخیر به یکی از مهم‌ترین مشکلاتی اجاره نشین تبدیل شده چراکه ضعف مدیریت و بی‌برنامگی وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم، زمینه را برای افزایش بی ضابطه و نجومی قیمت اجاره بها مهیا کرده و مشکل تازه‌ای پیش پای بی خانمان ها قرار داده است.

از جمله مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد که باعث افزایش قیمت مسکن و اجاره بها شده است، بی توجهی عباس آخوندی به تامین مسکن اقشار آسیب‌پذیر جامعه و تکمیل طرح‌های ملی همانند مسکن مهر و ایجاد روش‌های جدید برای تامین این نیاز اساسی مردم دانست.

در پویا نمایی زیر، گوشه‌ای از واقعیت‌های زندگی سخت خوش‌نشین‌ها به تصویر کشیده شده است که می‌بینید.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4