با پاکسازی های صورت گرفته نیروهای متحد خود را به ۶ کیلومتری مرزهای اداری استان دیرالزور رساندند.

به گزارش مشرق؛  آخرین تحولات میدانی از شرق استان رقه حاکیست، عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت برای رسیدن به مرزهای اداری استان دیرالزور از این محور ادامه دارد.

در جدیدترین پیشروی ها، عناصر تروریستی داعش از شهرک های راهبردی « رجم سلیمان و الخراز » به طور کامل عقب نشینی کردند. در جریان این درگیری ها ۴۳ تن از تروریست ها داعش کشته و زخمی شدند.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از تثبیت مواضع در منطقه حساس « سلام علیکم» و درگیری های سنگین چند ساعته توانستند این شهرک های راهبردی را از وجود عناصر تروریستی آزاد کنند. این شهرک ها در شمال و شرق روستای « سلام علیکم» واقع شده اند.

با پاکسازی های صورت گرفته نیروهای متحد خود را به ۶ کیلومتری مرزهای اداری استان دیرالزور رساندند. ارتباط نیروهای دموکراتیک کرد در جنوب شهر الرقه با استان دیرالزور همچنان قطع است. در حال حاضر فاصله نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه تا شهر دیرالزور، مرکز استان دیرالزور به ۶۰ کیلومتر کاهش پیدا کرد.

در ۱۰ روز گذشته مناطق راهبردی « السلام علیکم و دلحه، الدخیله، دلحه، سبخاوی، رجم الاسود، بیرابوطابات،دبیسان، رجم الشیح، الخلاء، الزمله، الزمله شرقی، وادی سوح القادر و هابل الرمان» از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شده و مجموع مساحت تحت کنترل نیروهای متحد در استان رقه به ۴۷ درصد رسید.