کد خبر 75085
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۰ - ۰۲:۳۹

در راستای تنویر افکار عمومی نسبت به خدمات آن فقید سعید به اسلام و مسلمین و خصوصا ملت ایران اسلامی ، یکی از آثار هنری آن مرحوم مغفور ، به ملت عزیز ایران تقدیم می گردد. این اثر هنری زمانی که سلطان بن عبدالعزيز ٰ وزیر دفاع عربستان و فرمانده نیروهای مسلح عربستان بودند خلق گردید.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، سلطان بن عبدالعزيز آل سعود ، ولیعهد رژیم پادشاهی عربستان سعودی ٰ، در سن 86 سالگی مرد. او پانزدهمین فرزند بنیانگذار پادشاهی سعودی بود و از سال 1362 ، وزارت دفاع و هوانوردی عربستان را بر عهده داشت. وی پس از مرگ «ملک فهد» پادشاه پیشین عربستان ، با حفظ سمت ، به عنوان ولیعهد پادشاه فعلی عربستان معرفی شد و سرانجام در حسرت پادشاهی به اجدادش پیوست. رییس جمهور کشورمان ، در غم فقدان این شاهزاده ی «آل سعود» ، خطاب به پادشاه فعلی عربستان سعودی ، پیامی به این شرح صادر فرمودند:

بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون

خادم الحرمين الشريفين
جناب آقاي عبدالله بن عبدالعزيز آل سعود
پادشاه عربستان سعودي
السلام عليکم و رحمة الله و برکاته
خبر درگذشت مرحوم مغفور سلطان بن عبدالعزيز آل سعود، وليعهد، وزير دفاع، هوانوردي و بازرس كل پادشاهي عربستان سعودي موجب تأسف و تأثر گرديد.
ضمن ابراز تسليت به جناب عالي و همدردي با بازماندگان و ملت عربستان سعودي، از خداوند متعال، غفران و رحمت الهي براي آن فقيد سعيد، صبر و شكيبايي جناب عالي و بازماندگان و سربلندي و بهروزي دولت و ملت عربستان سعودي را مسألت دارم.
محمود احمدي نژاد
رييس جمهوري اسلامي ايران


در راستای تنویر افکار عمومی نسبت به خدمات آن فقید سعید به اسلام و مسلمین و خصوصا ملت ایران اسلامی ،  یکی از آثار هنری آن مرحوم مغفور ، به ملت عزیز ایران تقدیم می گردد. این اثر هنری در 9 مرداد ماه سال 1366 هجری و زمانی که سلطان بن عبدالعزيز ٰ وزیر دفاع عربستان و فرمانده نیروهای مسلح عربستان بودند خلق گردید. در این روز ، 400 حاجی ایرانی در حرم امن الهی ، با گلوله نیروهای مسلح عربستان سعودی به شهادت رسیدند. جرم این حاجیان ، سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی در خیابان های مکه مکرمه بود.
تصویر زیر ٰ تنها برشی کوچک از هنرنمایی «آل سعود» و وزیر دفاع مغفور سعودی در تابستان سال 1366 است. در این تصویر ، پیکر پاک گروهی از شهدای روز جمعه سیاه مکه دیده می شوند که توسط حجاج ایرانی جمع آوری و به بعثه امام خمینی تحویل داده شده اند. این عکس توسط هنرمند عزیز ، علی فریدونی در تاریخ ثبت شده است تا سندی باشد بر خدمات آل سعود به حرمین شریفین.
تنها ربع قرن از خلق آن اثر هنری هولناک گذشته است.
حال ، شما بفرمایید :
شادی روح آن مرحوم مغفور و فقید سعید ...