کد خبر 739464
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

معاون دریایی و بندری اداره‌ کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از نجات جان ۵ صیاد توسط مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار در آب های دریای عمان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، سید حسن ابراهیمی با اعلام این خبر اظهار داشت: یک قایق صیادی با ۵ نفر سرنشین در فاصله ۳۰ مایلی از بندر چابهار به علت مشکل موتوری در هوای نامساعد (فورس ۵) به مدت چندین ساعت در دریا سرگردان بود.

وی افزود: از همین رو پس از سه ساعت عملیات جستجو و نجات دریایی، افراد مضطر به وسیله شناور ناجی ۵ نجات پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر نجات یافتگان در سلامت کامل به سر می برند و وضعیت جسمانی آن ها رضایت بخش گزارش شده است.

معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به فرماندهان و خدمه شناورهای سنتی و لنج ها توصیه کرد: با شروع فصل «مانسون» حتما به اطلاعات ارسالی از طرف مرکز جستجو و نجات دریایی توجه ویژه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در صورت عدم دسترسی به اطلاعات هواشناسی قبل از اعزام به دریا با شماره ۰۵۴۳۵۳۲۱۴۱۵ جهت اطلاع از وضعیت دریا تماس حاصل کنند.

وی ادامه داد: دریانوردان محترم حتما برای صید بصورت گروهی اعزام شوند و تجهیزات ارتباطی مناسب را نیز به همراه داشته باشند.