تحولات میدانی از شمال شرق سوریه حاکیست، نیروهای دموکراتیک کرد پس از درگیری های سنگین چند ساعته توانستند از محور غربی وارد شهر رقه، پایتخت خود خوانده گروه تروریستی داعش شوند.

به گزارش مشرق؛ دقایقی قبل نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه از محور غربی وارد شهر الرقه پایتخت خودخوانده داعش شدند.


 به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شمال شرق سوریه حاکیست، نیروهای دموکراتیک کرد پس از درگیری های سنگین چند ساعته توانستند از محور غربی وارد شهر رقه، پایتخت خود خوانده گروه تروریستی داعش شوند.

نیروهای کرد ساعتی قبل حملات گسترده ای را از مزارع « ربیعه»  آغاز کردند و با تصرف قلعه « تل هرقل»  از محور غربی وارد شهر رقه شدند و در حال پیشروی به سمت محله « هاوی الهواء» هستند.

**برای مشاهده جزئیات بیشتر و اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید**


 
در این درگیری ها ۲۰ تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند و مساحتی نزدیک به ۱۰ کیلومتر مربع به کنترل نیروهای کرد درآمد. از محور شرقی شهر نیز خبرها حاکیست، نیروهای کرد پس از درگیری های سنگین از منطقه « الاقصان» وارد شهر شده اند و در حال پیشروی به سمت محله « مشلب» هستند.

عملیات پیشروی نیروهای کرد با پشتیبانی نیروهای آمریکایی در ورودهای شرقی و غربی شهر رقه ادامه دارد اما در محور شمالی عملیاتی برای ورود به شهر صورت نگرفته است.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی داعش با کار گذاشتن بمب ها و تله های انفجاری در مناطق مختلف درصدد هستند از سرعت پیشروی نیروها بکاهند. تروریست ها همچنین از شهروندان به عنوان سپر دفاعی استفاده می کنند و با حملات انتحاری تلاش می کنند نیروهای کرد را در غرب و شرق شهر عقب برانند.

نیروهای دموکراتیک کُرد تحت حمایت همه جانبه ائتلاف آمریکایی قرار دارند و هدف نهایی این گروه تشکیل حکومت مستقل کُردی به پایتختی الرقه است که می‌تواند پس از پاکسازی الرقه از وجود داعش، چالش بعدی حکومت مرکزی سوریه با این نیروها باشد.