شب گذشته نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از سه محور وارد شهر مسکنه شدند و پس از ۴ ساعت درگیری توانستند این شهر راهبردی را از کنترل تروریست ها خارج کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت ماه گذشته پس از آزادسازی فرودگاه الجراح، عملیات را در شرق استان از دو محور حلب ادامه دادند. در محور نخست، پاکسازی شهر« مسکنه» و در محور دوم پیشروی به سمت جنوب استان حلب در دستور کار قرار گرفت.

در محور نخست عملیات، نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت با عقب راندن عناصر تروریستی، گام به گام به شهر مسکنه نزدیک شدند. در ۵ روز گذشته با پاکسازی ۲۳ شهرک و ۲۳۰ کیلومتر مربع از مساحت آلوده، سرعت پیشروی ها به طور چشمگیری در حومه شهر افزایش یافت و با بازپس گیری شهرک های جنوبی، حلقه محاصره تروریست ها از سه محور شمالی، غربی و جنوبی تکمیل شد.

**برای مشاهده اندازه اصلی نقشه روی آن کلیک کنید**

در نهایت شب گذشته نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از سه محور وارد شهر مسکنه شدند و پس از ۴ ساعت درگیری توانستند این شهر راهبردی را از کنترل تروریست ها خارج کنند. در حال حاضر، نیروهای متخصص در حال خنثی سازی شهر از بمب ها و تله های انفجاری به کار گذاشته شده هستند.
 
شهر مسکنه در ۸۸ کیلومتری غرب شهر رقه، پایتخت خود خوانده گروه تروریستی داعش و در امتداد جاده راهبردی « رقه - حلب» واقع شده است. شهرهای الرقه، الطبقه، دیرحافر و حلب از طریق این جاده به یکدیگر متصل می شوند.
 
در نبردهای سنگین ۳۰ روز گذشته، ۱۰۷ خودروی انتحاری، زرهی، تانک و ۱۲ اتاق عملیات عناصر تروریستی داعش منهدم شد. نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت همچنین موفق شدند ۱۰ تن از سرکرده های ارشد میدانی تروریست ها را به هلاکت برسانند.

تانک‌ برجای مانده از تروریست های داعش

 با آزادی شهر مسکنه گروهی از نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پیشروی به سمت شهر رقه را در دستور کار قرار می دهند تا با ایجاد کمربند امنیتی از پیشروی نیروهای کرد به سمت استان دیرالزور جلوگیری کنند.

گروهی دیگر از نیروهای سوری و مقاومت در همین محور درصدد هستند با پاکسازی مناطق جنوبی دریاچه الجبول به نیروهای مستقر در محور دوم عملیات یعنی شرق خناصر ملحق شوند تا به سوی جاده راهبردی « اثریا - خناصر» پیشروی کنند.

سرتیپ سهیل حسن ( سهیل حسن و نیروهایش به ببرهای سوریه معروف هستند)
یکی از ببرهای سوریه تحت فرماندهی سرتیپ سهیل حسن

در محور دوم عملیات ( شرق خناصر) نیروهای جبهه مقاومت درصدد هستند با پاکسازی مناطق شرقی، همزمان خود را به نیروهایی برسانند که از جنوب دریاچه الجبول در حال پیشروی به سمت شرق خناصر هستند.

در این محور ، نیروهای فدائیان قدس، فرماندهی عملیات را برعهده دارند و تاکنون ارتفاع راهبردی « العلم» و رشته کوه های « طویحینه» را در شرق منطقه خناصر از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کرده اند.

نیروهای فدائیان قدس

با پاکسازی مناطق جنوبی دریاچه الجبول و شرق خناصر، نیروهای جبهه مقاومت در دو محور به یکدیگر می رسند و در نهایت عملیات برای پاکسازی جاده راهبردی « اثریا - خناصر» آغاز می شود.

با پاکسازی جنوب استان حلب، حملات گروه تروریستی داعش به جاده راهبردی « اثریا - خناصر » برای همیشه پایان می یابد و امنیت انتقال نیرو و تجهیزات از مرکز سوریه ( دمشق) به شمال ( شهر حلب) به طور کامل تامین می شود.

برچسب‌ها