وزیر دفاع اعلام کرد: خرید سوخو ۳۰ در دستور کار است، هدف ما تنها خرید نیست بلکه انتقال فناوری را هم مدنظر‌ داریم.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان در حاشیه اجتماع 5 هزار نفری بسیجیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خرید سوخو ۳۰ در دستور کار است، هدف ما تنها خرید نیست بلکه انتقال فناوری را هم مدنظر‌ داریم.
 
سردار دهقان وزیر دفاع با بیان اینکه هر دولتی که سرکار باشد، ضرورتا به بسیج نیازمند است، گفت:  دفاع بسیجی از کشور یک دفاع ایثارگرانه و بدون چشم داشت است.

وی با اشاره به اینکه در دولت نیازمند روحیه بسیجی هستیم اظهار کرد: کسانی که باید در صحنه سوریه، عراق و یمن پرچم سفید تسلیم را بالا ببرند، تروریستها و حامیان آنها هستند. 
 
 سردار دهقان در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر مقامات روسیه‌ مبنی بر انعقاد قرارداد تسلیحاتی 10 میلیارد دلاری با ایران، گفت: درباره این موضوع باید از روس‌ها بپرسید که ماجرا چه بوده، اما برای تامین نیازهای دفاعی خودمان با هر مرجعی که قادر به تامین آن نیازها باشد، به جز آمریکا و رژیم اشغالگر قدس حتما مذاکره خواهیم کرد.

وی درباره اخبار منتشره در رسانه‌های روسیه مبنی بر احتمال استفاده مجدد روس‌ها از پایگاه نوژه همدان، تاکید کرد: در حمایت و پشتیبانی از دولت قانونی سوریه و نیازهای آنها، ما با دوستان خود به خصوص روسیه همکاری‌هایی داریم و متناسب با آن، اقداماتی انجام می‌دهیم و اگر اقتضاء این باشد که اگر برای پشتیبانی از شرایط میدانی این کار را( استفاده روس ها از پایگاه هوایی نوژه) انجام دهیم، انجام خواهیم داد.

وزیر دفاع تصریح کرد: تورویست‌ها بعد از عملیات موصل و یک سری عملیات‌ها در سوریه دیگر آن شرایط میدانی و رهبری خود را نخواهند داشت، البته ما از دولت عراق می‌خواهیم که عوامل انفجار حله در این کشور را شناسایی و مجارات کند.

سردار دهقان در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال خرید نظامی از کشور چین با توجه به سفر اخیر وزیر دفاع این کشور به تهران، گفت: به طور عموم ما این بحث ها را پیگیری می‌کنیم و توافقی را با عنوان توافق بین دولتی امضا کرده‌ایم که همکاری ‌های دفاعی و صنعتی را پیش‌بینی کرده‌ایم و متناسب با آن پیش رفته و تصمیم می گیریم . 
منبع: میزان