گر چه کارنامه رسانه ملی در ساخت سریال و رعایت ارزشهای کیفی در ان غیر از معدود سریال های بزرگ کارنامه ای ضعیف است اما در این میان سریال های مناسبتی و خصوصا سریال های مناسبتی امسال ماه مبارک جزء ضعیف ترین تولیدات رسانه ملی در طی سال های اخیر بوده اند.

گروه فرهنگی مشرق- بر اساس نظر سنجی دو روزه سایت خبری مشرق نیوز که درباره سریال های سیما برای ماه مبارک رمضان صورت گرفت کاربرین اینترنتی از جامعه آماری قریب به 4000 نفر به ترتیب سریال های "پنج کیلومتر تا بهشت"،"سه دونگ،سه دونگ"،"سقوط یک فرشته" و "سی امین روز" را ضعیف ترین سریالهای ماه مبارک رمضان امسال معرفی کرده اند.
نکته قابل توجه در این نظرسنجی نزدیکی زیاد میزان آرا به عنوان ضعیف ترین اثر به سریال ها بود که جز سریال "سی امین روز" که در زمان نسبتا کم بیننده تری نسبت به سریال های دیگر پخش می شد و احتمالا کمتر مورد توجه قرار گرفته شده، از نظر مخاطبین این سریال ها بقیه آثار به یک اندازه دارای نقاط ضعف یا بر اساس سوال نظر سنجی "ضعیف ترین سریال صدا و سیما بوده اند.



پیش از این نیز انتقادات فراوانی نسبت به سریال های مناسبتی ماه مبارک رمضان سال جاری مطرح شده بود که هنوز واکنش خاصی از طرف مدیران رسانه ملی نشان داده نشده است.
به اعتقاد برخی منتقدان اگر چه کارنامه رسانه ملی در ساخت سریال و رعایت ارزشهای کیفی در ان غیر از معدود سریال های بزرگ کارنامه ای ضعیف است اما در این میان سریال های مناسبتی و خصوصا سریال های مناسبتی امسال ماه مبارک جزء ضعیف ترین تولیدات رسانه ملی در طی سال های اخیر بوده اند.