اين‌ خاطرات‌ مشحون‌ از دلاوري‌، شجاعت‌، ايثار و فداكاري‌ برادران‌ رزمنده‌ بوده‌، نمونه‌هايي‌ از امدادهاي‌ غيبي‌ و ياوري‌ خداوند به‌ رزمندگان‌ دلير و با ايمان‌ رزمنده‌ در جبهه‌هاي‌ حق‌ عليه‌ باطل‌ را ارائه‌ مي‌ دهد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق هفته دفاع مقدس فرصت خوبی است برای آغاز خاطره بازی با کتاب های دفاع مقدس. کتاب هایی که سال ها از انتشارشان می گذرد و خیلی از ان ها هیچگاه دوباره، طعم چرخ دنده های ماشین چاپ را روی تنشان حس نکردند. کتاب هایی که به خاطر نزدیکی شان به آن هشت سال مقدس، مستندتر و گاهی دلنشین­ترند. در این خاطره­بازی، به سراغ کتاب های قدیمی در حوزه دفاع مقدس می رویم و یادشان را زنده کرده و با آن ها دیداری تازه می کنیم.

لحظات مرگ و زندگی

خاطراتی از چند رزمنده سپاهی

انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

چاپ اول:1364

 

تصویر روی جلد کتاب، ابتدا هر بیننده ای را به این فکر می اندازد که با کتابی حاوی خاطرات تخریبچی ها روبرو است اما اين‌ كتاب‌، مجموعه‌ اي‌ از خاطرات‌ برادران‌ رزمنده‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ است‌ كه‌ در آنها، به‌ عمليات هاي‌ مختلفي‌ در آبادان‌، خرمشهر، فكه‌، رقابيه‌، دارخوين‌، سليمانيه‌، بستان‌، كردستان‌ و... اشاره‌ شده و از شهداي‌ بزرگواري‌ چون‌ حاج‌ شريف‌زاده‌، عابدي‌، غلامرضا باصري‌، محمد كوهي‌، سيد ابوالفضل‌ حسيني‌، مهدي‌ سيفي‌، ابوالقاسم‌ مختاري‌، سيد ضياء گلدانساز و احمد دهقان‌ نام‌ برده‌ شده‌است‌.

 

اين‌ خاطرات‌ مشحون‌ از دلاوري‌، شجاعت‌، ايثار و فداكاري‌ برادران‌ رزمنده‌ بوده‌، نمونه‌هايي‌ از امدادهاي‌ غيبي‌ و ياوري‌ خداوند به‌ رزمندگان‌ دلير و با ايمان‌ رزمنده‌ در جبهه‌هاي‌ حق‌ عليه‌ باطل‌ را ارائه‌ مي‌ دهد و هر خاطره‌، يك‌ برگ‌ زرين‌ از تاريخ‌ مقاومت‌ و دفاع‌ مقدس‌ هشت‌ ساله‌ ملت‌ خداجوي‌ ايران‌ است‌.

 
یکی از ویژگی های جالب این کتاب، تیراز 150000نسخه ای آن است. تیراژ بالایی که معلوم بود با هدف رساندن آن به اقصی نقاط کشور، تهیه شده است.