قویترین مرد جهان می‌خواهد با کسب سه مدال طلا بازی‌های پارالمپیک به عنوان اولین ورزشکار تاریخ ایران لقب بگیرد که در المپیک یا پارالمپیک به سه مدال طلا دست پیدا می‌کند.

به گزارش مشرق، درحالی که پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک از بامداد روز پنجشنبه به طور رسمی در ریودوژانیرو آغاز می شود، سیامند رحمان قصد دارد در رقابت های وزنه بردار رکوردی جاودانه از خود به یادگار بگذارد.

مرد طلایی ایران در المپیک لندن که در دسته فوق سنگین شانس نخست کسب مدال طلا در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو است به سوالات ما در برزیل پاسخ داد:

* در آخرین اردوی تدارکاتی در تهران موفق شدید بیش از ۳۱۰ کیلوگرم را بالای سر ببرید. آیا می توانید اسم خودتان را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسانید؟ 

ان‌شاءالله. به امید خدا و دعای خیر مردم  با این کار بتوانم دل همه را شاد کنم و افتخاری باشم برای کشورم. 

* این دومین پارالمپیک سیامند رحمان است. آیا قصد دارید در المپیک ۲۰۲۰ هم شرکت کنید؟

- حتماً. امیدوارم این افتخار نصیبم شود و بتوانم در توکیو  هم طلا بگیرم و سومین پارالمپیکی باشد که طلا بگیرم.

* چنانچه در ریو و توکیو طلا به دست بیاورید  به عنوان تنها ورزشکار ایرانی لقب خواهید گرفت که در سه المپیک و پارالمپیک به سه مدال طلا دست یافته است. آیا به این رکورد ارزشمند و افتخارآمیز فکر می کنید؟

- همانطور که گفتم حضور در این رقابتها و کسب افتخار، از اهمیت بالایی برای من برخوردار است. تمام سعی ام را می کنم که موفق به انجام این کار شوم.

* اولین بار در رقابتهای جهانی آیواز در آمریکا موفق شدید مدال طلا را برگردن بیندازید. آیا فکر می کردید روزی تا به این حد از موفقیت دست پیدا کنید؟

- راستش نه، ولی همیشه سعی کردم همان سیامندی باشم که هیچ وقت غرور در او وجود نداشته باشد  و بتوانم همیشه برای کشورم افتخارآفرین باشم.

* سایت پارالمپیک از شما به عنوان کسی یاد می کند که می تواند یک بچه فیل را بلند کند. این قدرتی که از آن برخوردارید خدادادی است و یا با کار سخت و تمرین به دست آمده است؟

- هم خدادادی هم تمرین کردن. انسان هر چیزی را بخواهد به دست می آورد که همه از لطف پروردگار است.  قدرتی که دارم مطمئنا خدادادی است اما من هم تلاش فراوانی کرده ام.

*  برای آینده خود پس از دوران ورزش چه برنامه ای در نظر دارید؟

- واقعیت این است که من همواره به ورزش فکر می کنم و هنوز به این موضوع فکر نکرده ام.

منبع: مهر