شهید منصوری درس‌هایی را که از شهید کاوه آموخته بود با خود به سوریه برد. حضور شهید منصوری در سوریه به مانند این بود که شهید کاوه در سوریه حضور پیدا کرده است و اگر امروز شهید کاوه در قید حیات مادی بود، او جزو نخستین افرادی بود که در کنار سردار قاسم سلیمانی به دفاع از حرم می‌پرداخت.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «ابراهیم سلیمانی» از دوستان و همرزمان سردار شهید مدافع حرم "سیدعلی منصوری" در خصوص این شهید بیان داشت: سیدعلی منصوری از نیروهای لشکر ویژه شهدا به فرماندهی سردار شهید محمود کاوه در دوران دفاع مقدس بود. او در این لشکر معاون یکی از گردان‌های رزمی بود. منصوری در دوران دفاع مقدس 3 بار مجروح و مفتخر به عنوان جانبازی شد. پس از پایان جنگ نیز در تیپ 21 امام رضا(ع) مشغول به خدمت شد و به آموزش نیروها پرداخت.

وی اضافه کرد: وقتی درگیری‌های کردستان آغاز شد و نیروهای خرابکار ضدانقلاب یعنی کومله و دمکرات به آزار و اذیت مردم پرداختند، شهید منصوری به همراه شهید کاوه عازم کردستان شدند و در جنگ‌های شهری به دفاع از مردم و انقلاب اسلامی پرداختند و توانستند برخی از شهرها و روستاها را از دست ضدانقلاب خارج کنند. پس از آن در دوران دفاع مقدس نیز در جبهه‌های شمالغرب و غرب کشور وی از نیروهای موثر رزمی بود. در عملیات پاتک حاج عمران که صادقی فرمانده گردانمان به شهادت رسید، وی در مقابل دشمن جانانه جنگید و خوش درخشید.

سلیمانی تصریح کرد: در عملیات کربلای 2 و در همان منطقه‌ی حاج عمران در دو شب نخست عملیات هدایت نیروهای گردان را بر عهده داشت و با تدبیر و درایت و سلحشوری که داشت، توانست به همراه نیروهای گردان به پیروزی‌هایی دست یابد. در عملیات‌های کربلای 4 و 5 نیز که در جنوب اجرا شد این شهید بزرگوار حضور داشت.

وی در رابطه با شباهت‌های این شهید بزرگوار با سردار شهید محمود کاوه عنوان داشت: فرمانده شهیدمان محمود کاوه در درگیری‌های کردستان که شبیه به درگیری‌های سوریه است رسم بر این داشت که با نیروهای خود دوست باشد و با خشم و صلابت به نبرد با دشمن می‌رفت. این دوستی با نیروها موجب می‌شد که رزمندگان تا آخرین نای و نفس در کنار فرمانده‌شان بایستند و دشمن را از پای درآورند. صلابت و محبت از شهید کاوه فرماندهی مقتدر ساخته بود که هر رزمنده‌ای به وجود او افتخار می‌کرد.

سلیمانی ادامه داد: شهید منصوری همین روش را از شهید کاوه آموخت و این درس را با خود به سوریه برد. حضور شهید منصوری در سوریه به مانند این بود که شهید کاوه در سوریه حضور پیدا کرده است و این را هم باید عرض کنم که اگر امروز شهید کاوه در قید حیات مادی بود جزو نخستین افرادی بود که در کنار سردار قاسم سلیمانی به دفاع از حرم می‌پرداخت. شهید منصوری در سوریه همان حرف‌های شهید کاوه در کردستان را بیان کرد. او گفت ما تا آخرین نفس می‌جنگیم یا پیروز می‌شویم یا شهادت نصیبمان می‌شود که شهادت آرزوی ماست.

این دوست و همرزم شهید مدافع حرم "سیدعلی منصوری" در پایان خاطرنشان کرد: او در شهر نیشابور از فعالان مسجد امیرالمومنین(ع) بود و در برگزاری مراسمات مذهبی نقش مهمی داشت. لازم به ذکر است که این شهید بزرگوار سال گذشته و در فاجعه منا که جمع بسیاری از مردم نیشابور به شهادت رسیدند، جانباز شد و با حسرت شهادت و کینه از تکفیری‌ها به سوریه رفت.

سید علی منصوری در 20 خردادماه سال جاری در منطقه کفر حمره «شهرک حمیره» در نزدیکی منطقه خان طومان سوریه به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست. او پنجمین شهید مدافع حرم نیشابور است.
منبع: دفاع پرس