کد خبر 597486
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱

از ضربه چیپ آنتونین پاننکا تا شکست لهستان در مقابل پرتغال در ضربات پنالتی! سرنوشت تمامی دیدارهایی که در تاریخ یورو به ضربه پنالتی کشیده شده است را مرور می کنیم.

به گزارش مشرق، لهستان اولین تیمی نیست که در یک دوره از مسابقات یورو، در ضربات پنالتی هم پیروز می شود و هم متحمل شکست می شود. سایت یوفا، آمار تمامی دیدارهایی که در تاریخ یورو به ضربه پنالتی کشیده شده، را منتشر کرده است.

لهستان می توانست به اولین تیمی تبدیل شود که در یک دوره از مسابقات یورو موفق به پیروزی در دو ضیافت پنالتی شود، اما پرتغال مانع بزرگی بود. پرتغالی که خود نیز طعم تلخ شکست در ضربات پنالتی را در یورو 2012 در مقابل اسپانیا چشیده بود.

اولین باری که یک دیدار از مسابقات یورو به ضربات پنالتی کشیده شد، به فینال یورو 1976 باز می گردد، که چکسلواکی موفق شد با غلبه بر آلمان غربی، اولین قهرمانی که خود در این را تجربه نماید. آن دیدار اولین ضربات پنالتی، در یک تورنمنت مهم بین المللی بود.

ضربات پنالتی همواره برای چک ها خوش یمن بوده است. آن ها چهار سال بعد نیز موفق شدند در دیدار رده بندی از سد ایتالیا عبور نمایند و رتبه سوم را از آن خود نمایند و در دیدار نیمه نهایی یورو 96 تحت نام جمهوری چک از سد فرانسه عبور نمودند و راهی فینال شدند.

جمهوری چک در سه ضیافت پنالتی در یورو، موفق به کسب سه پیروزی شده است و 20 پنالتی این تیم تبدیل به گل شده است، در حالی که پنالتی از دست نداده اند. اسپانیا با سه پیروزی و یک شکست، در جایگاه بعدی قرار دارد. پرتغال 2 برد و یک شکست در ضربات پنالتی کسب نموده است. ایتالیا در چهار ضیافت پنالتی دو پیروزی و دو شکست داشته است. آلمان، فرانسه، دانمارک و اکنون لهستان تجربه حضور در دو ضیافت پنالتی را دارا هستند که یک برد و یک باخت سهم هر کدام از این تیم ها بوده است. انگلیس و هلند با کسب فقط یک پیروزی از چهار تجربه حضور در ضربات پنالتی، ناکام ترین تیم ها از این منظر هستند.


منبع: طرفداری