کد خبر 593791
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۲

پليس نسبت به سوءاستفاده جنسي رمالان از مراجعان زن هشدار داد.

به گزارش مشرق،رئيس پليس آگاهي استان اصفهان از دستگيري مرد رمالي خبر داد كه در ازاي درمان يك كودك سرطاني از خانواده وي 300 ميليون تومان كلاهبرداري كرده بود.

سرهنگ ستار خسروي گفت: رمالي، فالگيري و دعانويسي بر اساس قانون كلاهبرداري است و پليس با اين افراد به شدت برخورد مي‌كند. وي افزود: مراجعه به افراد رمال و فالگير ريشه در اعتقادات خرافي بخشي از مردم جامعه دارد كه به جاي اينكه مشكلات خود را از طريق راه‌هاي مناسب و قانوني دنبال كنند، به سراغ افرادي مي‌روند كه نه‌تنها هيچ اطلاعي از مشكل آنها ندارند، بلكه تعهدي نيز نسبت به كارشان نمي‌دهند.

سرهنگ خسروي گفت: سال گذشته هشت رمال و در دو ماهه امسال نيز دو نفر رمال و فالگير حرفه‌اي شناسايي و دستگير شدند كه همگي بين 45 تا 70 ساله، معتاد، سابقه‌دار و تحصيلات آنان نيز زير ديپلم هستند.

وي افزود: در بازرسي از خانه يكي از رمال‌هايي كه امسال دستگير شده چهار دستگاه پوز به همراه يك دفتر حاوي اطلاعات شخصي چند هزار مشتري به دست آمد. اين مرد رمال توانسته بود از خانواده داراي كودك سرطاني300 ميليون تومان كلاهبرداري و علاوه بر اين براي تعدادي از مشتريان زن خود نيز مزاحمت ايجاد ‌كند.

سرهنگ خسروي گفت: رمال‌هاي بازداشت شده اقرار كرده‌اند كه در قبال فريب مشتريانشان بين 50 هزار تومان تا 18 ميليون تومان و در برخي مواقع طلا و جواهرات مي‌گرفتند.  وي بيان داشت: اين افراد بسيار خطرناك هستند به طوري كه علاوه بر كلاهبرداري و تحصيل نامشروع، سوء استفاده‌هاي جنسي و مزاحمت براي مشتريان زن نيز از ديگر جرائمي است كه در پرونده آنان ديده مي‌شود. برآوردهاي ما نشان مي‌دهد 95 درصد افرادي كه به رمال‌ها مراجعه مي‌كنند، خانم هستند و همين امر سبب شده تا زمينه سوء‌استفاده از آنان توسط اين عده نيز فراهم شود.

بخت‌گشايي، پيداشدن اموال و اشياي گمشده يا به سرقت رفته، افزايش محبت همسر و نزديكان، كاريابي و حل اختلافات خانوادگي از مهم‌ترين دلايل مراجعه به رمال‌ها و فالگيرها است.  سرهنگ خسروي به ارائه پيشنهاد استفاده از ابزارها و وسايل بسيار خطرناك از سوي متهمان به مشتريان خود اشاره كرد و گفت: استفاده از مدفوع و ادرار انساني و حيواني، پوست و مو و استخوان حيوانات از جمله مواردي است كه سبب بروز بيماري براي مشتريان و نزديكان آنان شده است.

رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اينكه تحقيقات ما نشان مي‌دهد كه مراجعه به افراد رمال و فالگير در حال افزايش است، گفت: نكته قابل توجه اين است كه در هر پرونده به شاكيان زيادي بر مي‌خوريم، اما بسياري از آنها تمايلي به شكايت ندارند كه اين كار آنها سبب مي‌شود زمينه تكرار اقدامات اين گونه افراد بيشتر شود.

وي ادامه داد: هرچند پليس به كار خود ادامه مي‌دهد و با كمترين شاكيان، پرونده اين متهمان را تشكيل و به دستگاه قضايي تحويل مي‌دهد ولي از شهروندان مي‌خواهد در دستگيري اين افراد شياد كه امنيت و سلامت جامعه را به خطر مي‌اندازند، همكاري بيشتري داشته باشند.

سرهنگ خسروي گفت: توصيه ما به شهروندان اين است كه براي حل مشكلات خود از آموزه‌هاي ديني بهره بگيرند، از افراد با تجربه و متخصص مشورت و راهنمايي دريافت كنند و مطمئن باشند كه با استفاده از راه‌هاي منطقي و قانوني بيشتر نتيجه خواهند گرفت.

وي با بيان اينكه به تازگي افرادي با تحصيلات بالا نيز به اين جرم ورود پيدا كرده‌اند، از شيوع رمالي و فالگيري در فضاي مجازي خبر داد و گفت: برخي از فالگيرها با ايجاد وب‌سايت‌هايي از مشتريان خود مي‌خواهند مبلغي را به حسابشان واريز كنند تا فال آنها را بگيرند يا جاي اموال گمشده را برايشان مشخص كنند يا اينكه راه گشايش در كار و بخت را بگويند كه در اين زمينه كارآگاهان پليس آگاهي در دو ماهه امسال با همكاري پليس فتاي استان توانستند 10 نفر را در اين رابطه شناسايي و دستگير كنند.