نایب رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی استان تهران گفت: رکود بخش خودرو در کشور 4 ساله شد و رونقی در بازار فروش دیده نمی‌شود.

به گزارش مشرق، غلام‌حسین قاسمیان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی استان تهران در بحث رکودزدگی چهار ساله شده است.

وی تصریح کرد: مردم به خاطر اینکه دستشان خالی است، قادر به خرید خودرو نیستند و این نوع خریدها از سبد خانواده‌ها خارج شده است.

قاسمیان با تأکید بر اینکه ایران خودرو و سایپا دو قطب و دو رقیب خودروسازی در کشور به شمار می‌روند، اضافه کرد: بر روند تولید در این شرکت‌ها نقد زیادی وجود دارد و کیفیت تولیدات این شرکت‌های بزرگ پایین است.

نایب رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی استان تهران با اشاره به اینکه خدمات پس از فروش در ایران خودرو و سایپا مطلوب نیست، ادامه داد: ساختار این خدمات برای مردم دلچسب نیست.

قاسمیان با بیان اینکه دولت باید حامی جدی شرکت‌های خودروساز داخلی باشد، تصریح کرد: دولت باید در بحث یارانه و افزایش نقدینگی شرکت‌های خودروساز داخلی، اقدامات جدی صورت دهد.

نایب رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی استان تهران با تأکید بر اینکه اتفاق خوبی است که شرکت‌های خودروساز خارجی برای عقد قرارداد وارد کشور می‌شوند، اضافه کرد: این امر در صورتی اتفاق خوبی تلقی می‌شود که این شرکت‌ها، فناوری روز را تزریق کنند.

قاسمیان گفت: نباید ایران به بازار مصرف خودروهای خارجی برای شرکت‌های خودروساز جهان تبدیل شود و تولید ملی در حاشیه قرار گیرد.