کد خبر 562612
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸

در حملات شبه نظامیان پیشمرگه بارزانی به شهر شیعه نشین "طوزخورماتو" واقع در جنوب استان کرکوک عراق 4 نفر از مهاجمین توسط رزمندگان حشدالشعبی (بسیج مردمی) عراق به هلاکت رسیدند.

گروه بین الملل مشرق- در حملات شبه نظامیان پیشمرگه بارزانی به شهر شیعه نشین "طوزخورماتو" واقع در جنوب استان کرکوک عراق 4 نفر از مهاجمین توسط رزمندگان حشدالشعبی (بسیج مردمی) عراق به هلاکت رسیدند.


بنابر این گزارش، از نیمه های شب گذشته بیش از دو هزار نفر از شبه نظامیان پیشمرگه وابسته به حزب مسعود بارزانی رییس یکی از احزاب کرد عراقی با حمله گسترده به شهر شیعه نشین طوزخورماتو واقع در جنوب استان کرکوک عراق برای اشغال آن تلاش کردند که با واکنش نیروهای ارتش و بسیج مردمی (حشدالشعبی) عراق مواجه شده و در درگیری های به وقوع پیوسته حداقل 4 تن از مهاجمین به هلاکت رسیده اند.


طوزخورماتو و آمرلی از ابتدای حملات داعش به عراق تحت حملات تروریستهای تکفیری قرار داشته و در سال 2014 بمدت 4 ماه در محاصره آنها قرار گرفته بودند اما با عملیات گسترده رزمندگان بسیج مردمی و ارتش عراق پس از نبردهای شدید با داعش حلقه محاصره آنها شکسته شد. این دو شهر دارای بافت قومیتی - مذهبی ترکمان شیعه می باشند. بنابر آخرین گزارشها، یگان پیشمرگه از ساعات ابتدایی صبح امروز اقدام به اعزام گسترده واحدهای شبه نظامی و توپ و تانک به منطقه درگیر ها کرده است. شبه نظامیان کرد در صدد گسترش مناطق تحت سیطره خود با هدف تجزیه کشور عراق می باشند. 






(ستون زرهی و شبه نظامیان پیشمرگه در اطراف شهر شیعه نشین طوزخورماتوی عراق)