کد خبر 559969
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران از انجام دیدار با خانواده و فرزندان شهدای مدافع حرم در روز پدران آسمانی مصادف با روز میلاد امام علی (ع) و روز پدر خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار محسن انصاری ضمن تبریک ولادت امام جواد (ع) و حضرت علی اصغر (ع) به بحث اجرای اقتصاد مقاومتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی به صورت جدی از سال 90 توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد و ایشان با نام‌گذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» بر لزوم نتیجه گیری این رویکرد تأکید کرده‌اند.

وی ادامه داد:حجت‌الاسلام شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در بنیاد،سه موضوع اساسی «توانمندسازی»، «ارتقاء بهره وری» و «توسعه فرهنگی» را به عنوان رویکردهای اصلی بنیاد تعیین کردند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی صرفاً به حوزه‌های تولیدی و اقتصادی محدود نمی‌شود، گفت: اقتصاد مقاومتی در تمام سطوح فردی، اجتماعی و مدیریتی قابل بروز و ظهور است و در تمام این بخش‌ها می‌توان از مؤلفه‌های این طرح مانند صرفه جویی، توانمندسازی، توسعه فرهنگی و بهره وری، نظارت و کنترل و توانمندسازی نیروی انسانی استفاده کرد.

سردار انصاری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب توقع دارند تا در راستای اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی صورت بگیرد. امروز تمام ابعاد اقتصاد مقاومتی مشخص و روشن است و تنها نیاز به اجرای قوی در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد و امروز باید واحدهای علمی و فرهنگی بیش از پیش به سمت اقتصاد مقاومتی پیش بروند.

وی کلید اجرای اقتصاد مقاومتی را توسعه مدیریت جهادی و فرهنگ آن دانست و گفت: مدیریت جهادی نیاز به روحیه جهادی دارد و این موضوع جز با توسعه فرهنگی ایثار، شهادت و جهاد محقق نمی‌شود و امروز کشور ما برای مدیریت جهادی نیاز به مجاهدپروری و پرورش مدیران جهادی دارد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران فرهنگ ایثار و شهادت را زمینه ساز ایجاد قدرت ملی دانست و گفت: برای مقاوم سازی اقتصاد ملی یا در واقع همان اقتصاد مقاومتی نیاز به همین فرهنگ داریم.

سردار انصاری به تشکیل ستاد اجرای اقتصاد مقاومتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: این ستاد با 5 برنامه کلان «توانمندسازی»، «ارتقاء بهره وری»، «توسعه فرهنگی»، «توسعه فعالیت‌های دانش بنیان» و «توجه به واحدهای تولیدی بنیاد» کار خود را آغاز کرده است.

وی روحیه جهادی، استحکام معنویت و روح ایمان و تدین، پرهیز از مسائل حاشیه ای، حفظ و تقویت انسجام و هماهنگی درون ملی، درک صحیح و درست در سازمان و استمرار بخشیدن این جریان را از الزامات اجرای اقتصاد مقاومتی توصیف کرد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به قرار داشتن در آستانه میلاد امام علی (ع) و روز پدر افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران از هشت سال پیش در این روز طرح پدران آسمانی را اجرا می‌کند که با حضور در گلزارهای شهدای سراسر کشور، از پدرانی که به شهادت رسیده‌اند و همچنین پدران شهدا توسط فرزندان شهدا، تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید.

سردار انصاری با تأکید بر نقش بسیار مهم شهدای مدافع حرم در تأمین امنیت منطقه و کشورمان گفت: با توجه به این نقش بسیار پر رنگ، امسال در برنامه‌های مرتبط با روز میلاد امام علی (ع) و روز پدر، طرح دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم نیز در هفته جاری و هفته آینده در سراسر کشور اجرا می‌شود و از تمام دستگاه‌ها نیز درخواست داریم این رویکرد را در اجرای طرح سپاس در دستگاه خود برای این مدت در نظر داشته باشند.