کد خبر 559909
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۴

انعقاد قرارداد شرکت ایران ترانسفو با گروه مپنا و زیمنس مدتی است که در بین اهالی تالار شیشه ای به گوش می رسد، در همین ارتباط به سراغ مسئولین این شرکت رفتیم تا صحت و سقم این اخبار را جویا شویم.

به گزارش مشرق، معاونت مالی و اقتصادی شرکت ایران ترانسفو  در رابطه قراردادهای این مجموعه توضیح داد: با شرکت زیمنس همچنان در حال مذاکره هستیم و هنوز تفاهم و توافقی صورت نگرفته و قراردادی هم منعقد نشده است، اما به محض نهایی شدن وضعیت اين مذاكرات، اثرات مالی و یا کیفی که بر "بترانس" دارد را به اطلاع سهامداران این شرکت خواهیم رساند.

اصغر اکبرزاده در ادامه افزود: در رابطه با اخباری که حکایت از قرارداد فی ما بین "بترانس" و مپنا دارد، باید بگویم كه گروه مپنا یکی از مشتریان قدیمی مجموعه بوده و خواهد بود. این مجموعه از زمان شروع فعالیت طبق قراردادهای قبلی خود ترانس مورد نيازش را از "بترانس" خريداري مي كند؛ ولی انعقاد قرارداد جدید كذب بوده و تاکید می کنم قراردادهای این دو شرکت همچون روال گذشته ادامه دارد.

وی تأكید کرد: ما از سال 93 مسیر مشخصی را در پیش گرفته ایم و هر گونه اقدام جدیدی که اثرات مالی برای شرکت در بر داشته باشد را قطعاً به اطلاع سهامداران خواهیم رساند. بر اين اساس اخباری که در رابطه با قراردادهای این شرکت بین اهالی بازار سرمایه وجود دارد تنها گمانه زنی ها و نظر شخصی آنها مي باشد.

این مقام مسئول در خاتمه در رابطه با عملکرد سال 94 و برآورد آن برای سال مالی جاری اظهار داشت: در سال 94 طبق آخرین صورت های مالی ارائه شده روی سایت کدال، به ازای هر سهم مبلغ 715 ریال سود برآورد کرده ایم و برای سال 95 نیز با توجه به شرایط فعلی مبلغ 739 ریال سود پیش بینی کرده ایم که باید دید در نیمه نخست سال وضعیت اقتصادی شرکت چگونه رقم می خورد تا بر آن اساس و در صورت لزوم اقدام به تعدیل این بودجه خواهیم کرد. علاوه بر این با توجه به روند کاهشی قیمت جهانی مواد اولیه مصرفي شرکت، به نظر می رسد در سال مالی جاری نیز حداکثر افت قيمت موادی مثل مس، به اندازه کف قیمتی سال 94 باشد؛ چرا که برآوردها از روند قیمت های جهانی در سال 95 خبر از رشد ملایم آنها می دهد. اما تاکنون کاهش یا افزایش قيمت مواد اولیه مورد استفاده این شرکت به صورتی بوده که یکدیگر را خنثی کرده و تأثیر با اهمیتی بر صورت های مالی "بترانس" نداشته است.

منبع: بورس نیوز