کد خبر 553929
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۵

شبکه تلویزیونی العربیه با پخش ویدیوئی از «عزت ابراهیم الدوری» معاون «صدام حسین» دیکتاتور معدوم عراق کشته شدن وی را زیر سوال برد.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی العربیه وابسته به رژیم آل سعود امروز پنجشنبه 28 فروردین ماه ویدیوئی از سخنرانی «عزت الدوری» را پخش کرد.

مجری زن العربیه، حضور معاون «صدام حسین» دیکتاتور سابق عراق را بعد از شایعه ی کشته شدنش، غافلگیرانه توصیف کرد.

وی در این ویدو ابتدا با اتهام زنی به ایران و بدون اشاره به گروه تروریستی داعش، عامل خونریزی در عراق را ایران خواند و از مردم عراق خواست تا علیه ایران قیام کنند.

معاون دیکتاور معدوم عراق در ادامه خواستار مقابله با ایران به رهبری عربستان سعودی شد.

وی در آخر برای برون رفت از بحران یمن بازهم ایران را متهم کرد و دو راهکار ارائه داد: اول اینکه ایران و متحدانش در منطقه به قبول قطعنامه های شورای امنیت و نتایج گفتگوی ملی به ریاست رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن زیر نظر شورای همکاری خلیج فارس مجبور شوند و دوم اینکه بر روی متحدان ایران فشار بیاید تا قدرت این کشور در منطقه تضعیف شود.

این روزها که خبر آتش بس عربستان سعودی با یمن منتشر شده است، آل سعود برای توجیه بمباران وحشیانه خود در کشتار وسیع شهروندان یمن و تصویر سازی از موفقیت این حمله سعی دارد با تبلیغ رسانه های خود این شکست را پنهان کند. این ویدئو پخش شده را می توان در راستای سیاست توجیه حمله به یمن و ایران هراسی دانست.

گفتی است که خبر کشته شدن عزت الدوری در اواخر فروردین ماه سال گذشته در رسانه های عراقی پخش شد.

الدوری در زمان حکومت صدام نقش بسزایی در شکل گیری گروه القاعده و ترویج تفکر تکفیری وهابی در عراق داشت و پس از سقوط صدام به عنوان رئیس حزب بعث انتخاب شد و برای ادامه فعالیت خود به شمال این کشور رفت.

برخی وی را از عوامل اصلی اشغال عراق توسط داعش و تامین نیروهای این گروه تروریستی می دانند.

{$sepehr_album_38303}

منبع: ابنا