کد خبر 540829
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۷

صدها تن از جوانان کردتبار ترکیه با برگزاری تجمعی شبانه در شهر استانبول نسبت به نسل کشی کردها از سوی ارتش ترکیه اعتراض و این اعتراضات با مداخله نیروهای امنیتی به درگیری منجر شد.

گروه بین الملل مشرق- صدها تن از جوانان کردتبار ترکیه با برگزاری تجمعی شبانه در شهر استانبول نسبت به نسل کشی کردها از سوی ارتش ترکیه اعتراض و این اعتراضات با مداخله نیروهای امنیتی به درگیری منجر شد.


بنابر این گزارش، طی یک هفته گذشته محلات مختلف کردنشین شهر استانبول در اعتراض به حملات نیروهای نظامی ترکیه به شهرهای کردنشین شرق و جنوب این کشور دستخوش ناآرامی های گسترده ای بود که طی آن دهها نفر زخمی و بازداشت و به اموال عمومی و خودروهای شهروندان خسارات گسترده ای وارد آمده است.


دولت ترکیه سه ماه پیش بطور ناگهانی مذاکرات صلح با گروه تروریستی پ.ک.ک را لغو و نیروهای ارتش این کشور را برای سرکوبی آن به این مناطق اعزام کرده است. آمارها از کشته شدن حداقل 1200 تروریست و خسارات سنگین به زیرساختهای عمرانی و شهری مناطق کردنشین این کشور حکایت دارد. کردها دولت اردوغان را به نسل کشی و ارتکاب جنایات ضد بشری در حق خود متهم و از مجامع بین المللی برای متوقف ساختن حملات ارتش ترکیه درخواست کمک کرده اند.