کد خبر 53718
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶

کیان ایرانی در مراحل مختلف جانفشانی های فراوانی در راه خونخواهی اباعبدالله (علیه السلام) انجام داد. اما او قربانی حماقت و نژاد پرستی ابن وهب و بی بصیرتی و توجه کورکورانه ابن شمیت به ابن وهب شد

به گزارش وبلاگستان مشرق، هادی طالبی در وبلاگ "سرباز غریب" نوشت: مدتی است مختارنامه زینت بخش منازل مردم ما شده است. برکسی پوشیده نیست که تاریخ مدام تکرار می شود و مطالعه و تفحص در گذشتگان عبرت آموز است. از زحمات فراوان و نمایش بسیار زیبا و دلنشین و دقت های فراوان در ساخت این فیلم که بگذریم نکات جالبی در آن نهفته است که نظر هر بیننده بصیری را به خود جلب می کند. جالب است ؛ در تامل فراوانی که در مختارنامه کرده ام هر قسمتش متناسب با شرایط زمان جامعه ما درس های فراوانی دارد که اگر کمی دقت کنیم کاملا مشهود است. از خدعه های دشمنان قیام گرفته تا ضعف نیروهای مختار و تزلزل برخی سردمداران توسط شیطان و . . .
 
اما در قسمت سی و پنجم حادثه عجیب و پیچیده و دردناکی اتفاق افتاد که اشک همه ی بینندگان را بی شک جاری ساخت. و آن هم وداع جانسوز کیان (کیسان ابوعمره) با قیام بود.
 
کیان زحمت های فراوانی برای قیام کشید و آغازگر قیام همگام با مختار بود و در ادامه قیام نیز عزیزانش را از دست داد و در مراحل مختلف جانفشانی های فراوانی در راه خونخواهی اباعبدالله (علیه السلام) انجام داد. اما او قربانی حماقت و نژاد پرستی ابن وهب و بی بصیرتی و توجه کورکورانه ابن شمیت به ابن وهب شد. نکته ای که در این قسمت توجه مرا به خود جلب کرد آن بود که کیان نمادی از ایران است در همه ی قسمت ها نیز او را با نام پرآوازه ی کیان ایرانی می شناختیم. نکند دفاع و حمایت کورکورانه احمدی نژاد از مشایی همانند پیروی ابلهانه ابن شمیت از ابن وهب موجب به زانو در آمدن ایران شود!
 
جناب رئیس جمهور اگر دیر از خواب بیدار شوی کیان ها به مسلخ خواهند رفت ، آنوقت دیگر مجالی برای جبران نیست. بیدار شو!!! یک نگاه به دور و برت بینداز و ببین همان مسائلی که بخاطرش قیام کردی و از مردم رای گرفتی هم اکنون گریبانگیر اطرافیان توست! بیدارشو