سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به بازداشت حدود صد نفر در خصوص حمله به سفارت عربستان، گفت: برخی از این افراد آزاد شده‌‌اند.

به گزارش مشرق، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در نود و یکمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی در رابطه با آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده حمله به سفارت عربستان، گفت: حمله به سفارت عربستان کار بدی بود که کل مسئولان نظام آن را محکوم کردند و نظام بلافاصله موضوع را پیگیری کرد تا چگونگی و کم و کیف این رویداد را در یابند.

وی تصریح کرد: باید مشخص می‌شد که آیا این جریان سازمان‌یافته بوده است و اینکه آیا با انگیزه خاصی این کار صورت گرفته است یا خیر؟

اژه‌ای خاطرنشان کرد: از ابتدای پیگیری این پرونده تاکنون حدود صد نفر بازداشت شدند که مشخص شد برخی بی‌گناه هستند و برخی که بازداشت آنها ضروری نبود آزاد شدند و امروز نیز مسئله به طور جدی دنبال می‌شود تا جوانب امر روشن شود.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای تأکید کرد: حمله به سفارتخانه‌ها موضوع بی‌سابقه نیست و در کشورهای مختلف روی می‌دهد چنانچه به سفارت ایران در کشورهای دیگر نیز حمله شده است اما در هیچ جا به این شدت و وسعت مسئله پیگیری نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: مسئولان سعودی در این زمینه اقدامات زشتی انجام داده‌اند و همچنان به این گونه اقدامات ادامه می‌دهند که مسئولین ذیربط نیز باید پاسخی در خور به این اقدامات بدهند ضمن اینکه افرادی در داخل کشور نیز در این خصوص بداخلاقی و سوءاستفاده کرده‌اند که این مورد نیز باید به درستی پیگیری شود.

وی گفت: مسلم شده است آنان که تاکنون مورد بررسی قرار گرفته‌اند و اقدامات تخریبی در سفارتخانه انجام داده‌اند دو دسته‌اند که یک دسته آنان انگیزه ضدانقلابی و مجرمانه نداشته‌اند، وارد سفارت نشده و کار تخریبی نکردند.

وی تصریح کرد: این افراد با توجه به اقدامات عربستان در ماه‌های اخیر همچون حمایت از تروریسم، داعش و کشته شدن شمار زیاد مسلمانان در فاجعه منا و اقدام نامناسب مأموران عربستانی در گمرک جریحه‌دار شده بودند که برای اعتراض به مقابل سفارتخانه آمده بودند اما وارد نشده و کار تخریبی انجام نداده بودند.


منبع: فارس