کد خبر 523107
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

رئیس پژوهشکده حج گفت: مراکز حوزوی اگر چه فعالیت هایی در عرصه مقابله با وهابیت کرده اند، ولی مشکل این مراکز این است که یا از فعالیت پژوهشی همدیگر اطلاعی ندارند و یا اگر همفکری در این عرصه صورت گرفته به صورت مقطعی بوده است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین علیزاده موسوی، صبح امروز در نشست خبری که با حضور خبرنگاران  در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: واقعیتی که در جهان اسلام در حال حاضر وجود دارد این است که وهابیت تمام ظرفیت خود را برای مقابله با اندیشه ناب اسلامی به کار گرفته است.

وی افزود: زمانی که به فضای مجازی، مکتوب، تبلیغ و پژوهش نگاه می اندازیم به نوعی شاهد همگرایی و هم افزایی فکری گروه های مختلف سلفی گرایی برای مقابله با اسلام ناب هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی ادامه داد: در حال حاضر روزی نیست که خون مسلمانان به خاطر این اندیشه انحرافی به زمین نریزد و نمونه آن کشتار شیعیان کشور نیجریه می باشد.

دبیر همایش و نمایشگاه طلایه داران و هابیت اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که وهابیت در حال حاضر برای مقابله با اسلام اقدام به یک هم افزایی کرده اند و این وظیفه مسلمانان است که در مقابله با این هجمه سنگین وارد عمل شوند تا با همکاری همدیگر و آن هم به صورت متمرکز با این مشکل مقابله کنند.

وی بیان داشت: متاسفانه باید گفت مراکز حوزوی اگر چه فعالیت هایی در عرصه مقابله با وهابیت کرده اند، ولی مشکل این مراکز این است که یا از فعالیت پژوهشی همدیگر اطلاعی ندارند و یا اگر همفکری در این عرصه صورت گرفته به صورت مقطعی بوده است  و حتی در بعضی مواقع شاهد تراکم فعالیت های این مراکز حوزوی در بعضی موضوعات خاص می باشیم.

رئیس پژوهشکده حج گفت: در حوزه تبلیغ باید در عرصه های فضای مجازی سایبری و رسانه ای و مکتوب فعالیت داشته باشیم و اگر بخواهیم در این حوزه ها موفق باشیم باید تمام ظرفیت ها و امکانات برای مقابله با وهابیت متمرکز شود و نکته اساسی این است که نقشه راهی برای مقابله برای وهابیت نیز ترسیم کنیم.

دبیر همایش و نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت افزود: در همین راستا تصمیم گرفته شد به عنوان اولین گام به برگزار کنندگان این همایش، ظرفیت ها در عرصه موسسات که برای مقابله با وهابیت مقابله می کنند معرفی شوند و در مرحله بعد به شناسایی شخصیت های حقیقی در این عرصه بپردازیم.

وی گفت: تا نقشه راهی ترسیم و ظرفیت ها به درستی شناسایی نشود قطعا موفقیتی را به دست نخواهیم آورد.

حجت الاسلام و المسلمین  علیزاده موسوی عنوان کرد: نمایشگاه طلایه دارران نقد وهابیت نیز برای پاسخگویی به این پرسش اصلی است که چه آسیب های در حوزه نقد وهابیت وجود دارد و چه مراکزی در این عرصه برای مقابله فعالیت می کنند و در نهایت این که با شناسایی این ظرفیت ها، راهکار مقابله با وهابیت چه چیزهایی می باشد.

دبیر همایش و نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت اظهار داشت: در این نمایشگاه 30 موسسه اعلام آمادگی کرده اند و فردا 27 دی افتتاح خواهد شد و یکم بهمن این نمایشگاه خاتمه خواهد یافت.

وی افزود: در روز افتتاحیه حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی رئیس  دفتر تبلغات اسلامی قم سخنرانی خواهد کرد.


منبع: حوزه نیوز