کد خبر 514929
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷

رسانه‌های ایتالیایی زمان خداحافظی کونته از تیم ملی ایتالیا را اعلام کردند و از دو گزینه جدی برای جانشینی او هم سخن به میان آوردند.

به گزارش مشرق، توتو اسپورت ایتالیا نوشت: آنتونیو کونته یکی از بهترین مربیان ایتالیایی فوتبال اروپا به شمار می آید. او اکنون هدایت تیم ملی فوتبال ایتالیا را برعهده دارد و با این تیم آزمون سختی پیش‌رو دارد.

کونته سه سال هدایت یوونتوس را برعهده داشت و توانست این تیم را به سه عنوان قهرمانی پیاپی در رقابت‌های سری A برساند و بعد از آن به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا انتخاب شد و توانست با این تیم جواز حضور در رقابت‌های یورو 2016 را برعهده گیرد و باید این آزمون سخت را پشت سر بگذارد.

روزنامه توتو اسپورت ایتالیا اعلام کرد که کونته بعد از رقابت‌های یورو 2016 از هدایت تیم ملی ایتالیا کناره‌گیری خواهد کرد و از فابیو کاپلو و لوچیانو اسپالتی به عنوان گزینه‌های اصلی جانشین این مربی بزرگ سخن به میان آورد.

کونته با توجه به عملکرد خوبی که در یوونتوس داشت طبیعی است که مشتریان زیادی داشته باشد. از رئال مادرید، چلسی، منچستر یوناتید و حتی منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن به عنوان مشتریان این مربی سخن به میان می‌آید و به احتمال خیلی زیاد بعد از یورو 2016 راهی یکی از این تیم‌ها خواهد شد. البته نباید یوونتوس را هم فراموش کرد چرا که این کونته بود که توانست این تیم را بار دیگر به قدرت نخست فوتبال ایتالیا برگرداند.

اکنون هدایت یووه را آلگری برعهده دارد و نه تنها این تیم ضعیف نشده بلکه بهتر از دوران کونته هم شده است چرا که توانست فصل قبل به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یابد و قهرمانی در رقابت‌های سری A و جام حذفی ایتالیا را هم به دست آورد.
منبع: ایسنا