کد خبر 513108
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸

ارتش روسیه که حالا در سوریه با تروریست‌ها درگیری هوایی دارد، ناگزیر شده در قفقاز هم با پیروان داعش و تروریست‌های محلی آموزش‌دیده در سوریه نبرد کند.

به گزارش مشرق، ارتش روسیه اعلام کرد یکی از 3 شورشی که در نتیجه درگیری‌های سه‌شنبه کشته شدند، در بین تروریست‌های سوریه آموزش دیده بوده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی کمیته ملی ضدتروریسم روسیه گفته که درگیری با این سه «شورشی» در منطقه ناآرام کاباردینو-آلکاریا در نزدیکی مرز گرجستان رخ داده است.

درگیری نیروهای امنیتی و این 3 نفر هنگامی آغاز می‌شود که ماشین آنها برای یک بازرسی معمولی در جاده متوقف می‌شود ولی سرنشینان ماشین پس از توقف، به روی مأموران آتش می گشایند.

سخنگو گفته که یکی از این سه نفر، «نذیر توخوف» نام داشته؛ مردی 26 ساله که چندی پیش برای فراگرفتن آموزش‌های نظامی به سوریه می‌رود و پی از بازگشت، گروهی برای «انجام اقدامات تروریستی در قفقاز شمالی» تشکیل داده بوده است.

کاباردینو-آلکاریا به طور سنتی منطقه‌ای آرام بوده ولی مجاورت آن با جمهوری‌ اینگوش و داغستان باعث شده نیروهای امنیتی در آنجا هم خود را برای مبارزه با افراط‌گراها آماده کنند.

تروریست‌های شمال قفقاز که چند سال پیش تشکیل «امارت» خودخوانده قفقاز را اعلام کرده بودند، چندی است به سفر به سوریه و پیوستن به داعش تمایل زیادی نشان داده‌اند، این امارات خودخوانده با داعش هم اعلام بیعت کرده‌اند و سرکردگان داعش هم اصالت آنها را به عنوان شعبه شمال قفقاز خود، تأیید کرده‌اند.

منبع: فارس