کد خبر 510374
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت مردمی پس از اینکه کنترل ارتفاعات «جبل نوبه» را به دست گرفته بودند امروز شنبه مجبور شدند عقب‌نشینی کنند.

به گزارش مشرق،  ارتفاعات «جبل نوبه» سوریه که در نزدیکی مرز ترکیه قرار دارد امروز شنبه بار دیگر تحت تصرف گروه‌های تروریستی درآمد.

ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی و مقاومت عراق (النجباء) چهارشنبه گذشته موفق شده بودند کنترل این ارتفاع راهبردی را به دست گیرند.

بنا بر این گزارش، بعد از آزادسازی کوه مهم و راهبردی جبل النوبة در اواخر هفته گذشته توسط نیروهای سوری، از عصر روز گذشته گروهی از عناصر تروریستی با استفاده از اوضاع نامساعد جوی حملاتی سنگینی را با پشتیبانی موشکی علیه مواضع نیروهای سوری در «الشیخ سید» در حومه جبل النوبة آغاز کردند و علی رغم مقاومت نیروهای سوری موفق شدند دو ساعت بعد به پیشروی خود به سمت جبل النوبة ادامه دهند.

همزمان با حملات زمینی تروریست‌ها، یگان توپخانه‌ای و موشکی آنها بشدت مواضع نیروهای سوری را هدف قرار داد و بدلیل شرایط نامساعد جوی، جنگنده‌های روس نتوانستند مواضع تروریست‌ها را هدف قرار دهند.

بنا بر این گزارش، جنگنده‌های روس نیمه شب وارد عملیات شدند و توانستند بصورت جزئی از شدت حملات تروریست‌ها بکاهند اما ساعاتی بعد بدلیل حجم حملات سنگین تروریست‌ها نتوانستند مانع پیشروی آنان شوند و تروریست‌ها توانستند کوهستان النوبة را مجددا اشغال کنند.

اکنون درگیری‌ها در اطراف جبل النوبة ادامه دارد و ارتش در حال اعزام نیرو به این منطقه برای بازپسگیری مجدد این کوه راهبردی هست.

این ارتفاعات از این منظر که نزدیک مرز ترکیه قرار دارد و کاملا مشرف بر مواضع تروریست‌ها در شمال لاذقیه است، از اهمیت بالایی برخوردار است.

اهمیت دیگر این ارتفاعات این است که النوبه بر شهر «سلمی» و «برج القصب» مشرف است. سلمی در شرق جبل النوبة، هم‌اکنون یکی از مقرهای مهم جبهة النصره (شاخه القاعده در سوریه) است.
منبع: فارس