کد خبر 510137
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴

سریال «معمای شاه» این هفته با پیگیری قحطی نان و دلایل و اثرات آن به روی آنتن می رود.

به گزارش مشرق، سریال تلویزیونی معمای شاه که تا اینجای کار به اقتضای داستان خود، قصه ای آرام را روایت کرده، در قسمت هفتم که امشب جمعه بیست و هفتم آذر ماه پخش می شود، با نمایش صحنه ای اکشن، بینندگان خود را به دل واقعه ای تاریخی در 73 سال قبل می برد.

در 17 آذر سال 1321 مردم تهران در دوران نخست وزیری قوام در اعتراض به کمبود نان در تهران که مسبب آن اشغالگران بودند، اقدام به تظاهراتی اعتراض آمیز می کنند. با تحریک و نقش آفرینی دربار، گروهی از اراذل و اوباش نیز وارد میدان شده و با حمله به خانه قوام و غارت منزل وی، فضای جامعه را ملتهب می کنند. این صحنه و حواشی آن در این قسمت از معمای شاه به تصویر کشیده شده است.

معمای شاه در هشتاد قسمت به مرور وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ همزمان با دوران پهلوی دوم می‌پردازد. معمای شاه به نویسندگی و کارگردانی «محمدرضا ورزی» و تهیه‌کنندگی «علی لدنی» در سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته‌شده است.

علاقه‌مندان علاوه بر رسانه‌های عمومی و رسمی می‌توانند اخبار و عکس‌های مربوط به این سریال را از طریق سایت رسمی معمای شاه به نشانی www. moamaeshah. ir، صفحه رسمی این سریال در اینستاگرام به نشانی moamaeshahoffical و کانال رسمی سریال در تله گرام به نشانی https: //telegram. me/moamaeshah دنبال کنند.

در ادامه تصاویر مربوط به این قسمت از سریال را می بینید:

منبع: فارس