کد خبر 501738
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶

وی پسر «رمضان چیلیک» شهردار سابق یکی از مناطق استان «الازیگ» ترکیه در شرق این کشور است. او پیش از آمدن به سوریه در عراق مشغول همکاری با تروریست‌ها بود و پدرش نیز از این موضوع اطلاع داشت و حتی به آن افتخار می‌کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، هفته گذشته جنگنده‌های ترکیه یک فروند سوخو-24 ارتش روسیه را در شمال‌شرقی لاذقیه هدف قرار دادند. ارتفاعات ترکمان محلی بود که جنگنده روسیه سقوط کرد و دو خلبان آن نیز با چتر نجات فرود آمدند. (سرنوشت دو خلبان و جزئیات عملیات نجات را از اینجا مشاهده کنید)

ارتفاعات ترکمان در شمال‌شرق لاذقیه منطقه‌ایست که ترویست‌های مهاجر از آسیای میانه با حمایت ترکیه آن را تصرف کرده‌اند و مشغول اقدامات تروریستی برضد دولت سوریه و مردم این کشور هستند. این‌ها همان ترورست‌هایی هستند که در صورت بازگشت به کشورهایشان (در آسیای مرکزی و قفقاز) بزرگترین تهدید برای امنیت روسیه و منطقه‌ای خواهند بود.



فرمانده این تروریست‌ها به نام «آلب ارسلان چیلیک» که پس از کشتن یکی از خلبانان در مقابل دوربین‌ها ظاهر شد، با نشان دادن قسمت‌های بریده شده از چتر نجات خلبان روس گفت: «همرزمان ما خلبان رو در حال فرود به رگبار بستند و او در آسمان کشته شد، من دستور این کار را دادم. مبارزان ما جسد خلبان را به اینجا منتقل می‌کنند.»


به گزارش راشا تودی، فرمانده‌ تروریست‌های این منطقه که ترکمن خوانده می‌شوند اصلا ترکمن نبود و از اتباع ترکیه است. بسیاری از رسانه‌های ترکیه پیش از این حادثه، از فرزند یکی از شهرداران این کشور نوشته بودند که با ترک کشور، به تروریست‌ها برای جنگ با دولت بشار اسد ملحق شده است.



به گفته یکی از خبرنگاران ترکیه‌ای، وی پسر «رمضان چیلیک» شهردار سابق یکی از مناطق استان «الازیگ» ترکیه در شرق این کشور است. او پیش از آمدن به سوریه در عراق مشغول همکاری با تروریست‌ها بود و پدرش نیز از این موضوع اطلاع داشت و حتی به آن افتخار می‌کرد.



پیش از پیوستن به جبهه‌ تروریست‌ها در سوریه، او عضو ارشد گروه ناسیونالیست‌های ترک موسوم به «گرگ‌های خاکستری» بود. گرگ‌های خاکستری از جمله گروه‌های پرنفوذ در ترکیه بودند که علیرغم انتقاداتی که مطرح می‌کردند، با حزب اردوغان همکاری نزدیک داشتند و از آنان به عنوان «طناب نجات» اردوغان نام برده می‌شد. حالا اردوغان و حزبش بطور غیرمستقیم با این «گرگ‌ها» همکاری می‌کنند. دولت اردوغان دستور هدف قراردادن جنگنده را صادر می‌کند و افراد مسلح ترک‌تبار نزدیک به رئیس جمهور ترکیه، روی زمین کار را تمام می‌کنند.


آلب‌ارسلان چیلیک همراه با پرچم «گرگ‌های خاکستری» و علامت مخصوص این گروه که با دست نشان می‌دهند

ترکیه مهم‌ترین پشتیبان این گروه از تروریست‌های ترک‌تبار مستقر در سوریه است و کامیون‌های کمک‌های اصطلاحا انسان‌دوستانه (شامل تجهیزات مورد نیاز اعم از تسلیحات) بطور مرتب از مرز ترکیه به آنان کمک‌رسانی می‌کنند. روز گذشته جنگنده‌های روسیه یک کاروان متشکل از 20 کامیون را در این مسیر منهدم کردند.