نیروهای ویژه ارتش سوریه و حزب‌الله در عملیاتی سریع، یکی از دو خلبان روس را از دست مسلحین نجات می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل مشرق،‌ پس از سقوط  جنگنده سوخو-24 ارتش روسیه توسط جنگنده‌های ترکیه، یکی از خلبانان این جنگنده به دست تروریست‌های ترکمان اسیر می‌شود که بنابر گزارش‌ وزارت دفاع روسیه، بلافاصله به شکل بی‌رحمانه‌ای بدست این افراد کشته می‌شود. تروریست‌ها فیلم‌ها و تصاویر جسد این خلبان را نیز منتشر کردند.

آزادسازی خلبان روسی توسط کوماندوهای حزب‌الله و ارتش سوریه+عکس
جسد خلبان کشته شده روس

اما خلبان دوم این جنگنده نیز که در ارتفاعات ترکمان در شمال‌شرقی لاذقیه با چتر نجات فرود آمد؛ نیروهای ویژه ارتش سوریه به همراه کوماندوهای حزب‌الله به سرعت با حضور در این منطقه ضمن پیش از رسیدن تروریست‌ها به خلبان دوم، وی را نجات داده و به یکی از پایگاه‌های مشترک ارتش سوریه و روسیه منتقل کردند. تصویر زیر نیروهای ویژه ارتش سوریه و حزب الله را نشان می‌دهد که پس از آزادسازی خلبان دوم روس، در راه انتقال وی به پایگاه هستند. قرار است ولادیمیر پوتین به این خلبان نجات‌یافته مدال افتخار اعطا کند.

آزادسازی خلبان روسی توسط کوماندوهای حزب‌الله و ارتش سوریه+عکس
نیروهای ویژه ارتش سوریه و حزب‌الله به همراه تفنگداران روسیه پس از نجات خلبان روس و در حال انتقال وی به پایگاه حمیمیم

یک خبرگزاری روسیه هم جزئیات عملیات نجات خلبان روس را اینگونه شرح داده است: سه بالگرد به محل سرنگونی فرود احتمالی اعزام شدند. منبع خبرگزاری "ریانووستی" گفت:" گروه نجات تفنگداران دریایی روسیه با نبرد وارد محل فرود کمک خلبان روسی شد. چند گروه نیروهای ویژه سوریه نیز وارد نبرد با شبه نظامیان شده و بطور همزمان از سه طرف از گروه روسی نجات پشیبانی کردند".

 گروه 12 نفره تفنگداران دریایی روسیه که از حمایت گروه نیروهای ویژه سوریه برخوردار بود، کنستانین موراخین، کمک خلبان روسی  را با وجود آتشباری شبه نظامیان از جوانب مختلف نجات داده و حدود ساعت 4 بامداد 25 نوامبر به پایگاه هوایی حمیمیم رساندند.

هدایت عملیات نجات توسط سردار سلیمانی

اما پایگاه اسپوتنیک روسیه هم در خبری به نقل از منابع نظامی در سوریه اینگونه عملیات نجات کمک خلبان روس را روایت کرده است:

پس از سقوط هواپیمای روسی بلا فاصله هلیکوپتر های روس جهت نجات خلبان دست به کار شدند اما با آتش شدید ارتش آزاد سوریه (همان به اصطلاح مخالفین میانه رو مورد حمایت غرب) و ترکمان های وابسته به ترکیه و استفاده آنها از موشک ها و تسلیحات پیشرفته ای که اخیرا به دستشان رسیده مواجه شدند در این ماجرا یک امدادگر روس هم کشته شد.

اطلاعات موثق مبنی بر اینکه تعدادی از یگان های ویژه ترکیه جهت اسارت خلبان روس و باج گیری از روسیه به مکان اعزام شده اند به دست آمده بود.

در گیرودار برنامه ریزی برای عملیات مجدد جهت آزادی سریع خلبان روس سردار سلیمانی با روس ها تماس می گیرد و به آنها اطلاع می دهد که یک یگان ویژه جهت نجات خلبان روس آماده کرده و پیشنهاد داد به دلیل اینکه این یگان ویژه متشکل از نیروهای ویژه حزب الله لبنان و کماندوهای سوری آموزش دیده توسط ایران است وآشنایی کامل با جغرافیای مکانی دارند، عهده دارند عهده دار عملیات زمینی گردند و نیرو هوایی روسیه پشتیبانی وآتش بار هوایی و اطلاعات ماهواره ای را برای آنها تامین کند و تعهد می دهد که خلبان روس را صحیح وسالم برگرداند، در نهایت همین هم شد.

پس از ردیابی مکان خلبان روس توسط دستگاه ردیابی ماهواره ای که به وی متصل شده بود مشخص شد خلبان در مکانی حدود 6 کیلومتر پشت خطوط مقدم درگیری ارتش سوریه و مخالفین قرار دارد.

شش رزمنده از یگان ویژه عملیاتی حزب الله و 18 کماندوی سوری برای انجام عملیات به خطوط مقدم نزدیک شدند همزمان نیرو هوایی وهلیکوپتر های روس جهنمی از آتش در اطراف منطقه ایجاد کردند و همه استحکامات را با خاک یکسان کردند به گونه ای که اکثر نیروهای دشمن مستقر در مکان فرار را بر قرار ترجیح دادند و زمینه نفوذ یگان های ویژه را فراهم شد.

نجات خلبان روسیه توسط کوماندوهای حزب‌الله و ارتش سوریه+عکس
کمک‌خلبان نجات یافته سوخو-24 از اتفاقات رخ داده به خبرنگاران می‌گوید

این افسر سوری افزود وجب به وجب پیشروی یگان های ویژه توسط ماهواره های روسیه بگونه ای دقیق پوشش داده شده بود که حتی بقول وی وجود یک مورچه در فاصله چند صد متری یگان ها حتی درون مکان های سربسته را به آنها اطلاع می دادند و لحظه به لحظه گزارش عملیات به یک مقام خیلی عالیرتبه در کرملین که به نظرش شخص آقای پوتین بود منتقل می شد و مشخص بود که وی از همان جا بر کل عملیات با چشم ماهواره ای نظارت دارد. به گفته این افسر که نمی خواست نامش فاش شود عملیات به شکار یکایک تروریست ها در محیط عملیات چه توسط نیروی هوایی روسیه چه یگان های عملیاتی سردار سلیمانی تبدیل شده بود. طبق اظهار نظر این افسر همزمان روس ها یک جنگ الکترونیکی راه اندازی کردند که طی آن کل ماهواره ها و تجهیزات ارتباطاتی دشمن در شعاع چند کیلومتری منطقه و اطراف آن کور شده بود و تا وقتی که دشمنان به خود آمدند کار از کار گذشته بود چرا که بیم آن می رفت ماهواره های غربی جهت کمک به تروریست ها اطلاعات عملیات را در اختیار آنها قرار دهند.

در نهایت این یگان ویژه پس ازنفوذ در این شش کیلومتر و نابودی کل نیروهای باقیمانده با تجهیزات پیشرفته ای که در اختیارشان بود خلبان را نجات دادند.

جالب اینکه در این عملیات فوق العاده خطرناک کل 24 نیرو به همراه خلبان کاملا سالم بدون حتی یک زخمی به پایگاه بازگشتند.

به گفته یک افسر عالیرتبه سوری یکی از دلایل موفقیت این عملیات اختلافی بود که میان ترک ها و تروریست های وابسته به آنها پیش آمده بود بوده. چرا که ترک ها تلاش داشتند خلبان را اسیر و به ترکیه ببرند و بعد برای باج گیری سیاسی از روسیه از او استفاده کنند. در حالی که تروریست های مستقر در مکان معتقد بودند که ماجرای آتش زدن خلبان اردنی را باید برای خلبان روسی پیاده کنند تا ترس و وحشت را در دل دیگر خلبانان روس حاکم کنند و همین اختلاف فرصت داد تا عملیات نجات سازی که باید ظرف چند ساعت طلایی انجام می شد اجرا گردد. چون مخالفین به هیچ وجه پیش بینی طرح ریزی و پیاده سازی چنین عملیات پیچیده ضربتی با این سرعت را نمی کردند.

افسر سوری اظهار داشت ژنرال سلیمانی اصرار داشتند خود شخصا بر ریز عملیات نیروهای خود نظارت داشته باشند و تا اطمینان از موفقیت عملیات اتاق عملیات در کنار آنها بودند.

ارتفاعات ترکمان در شمال‌شرق لاذقیه منطقه‌ایست که ترویست‌های مهاجر از آسیای میانه با حمایت ترکیه آن را تصرف کرده‌اند و مشغول اقدامات تروریستی برضد دولت قانونی سوریه و مردم این کشور هستند. این‌ها همان ترورست‌هایی هستند که در صورت بازگشت به کشورهایشان (در آسیای مرکزی و قفقاز) بزرگترین تهدید برای امنیت روسیه و منطقه‌ای خواهند بود که رهبر انقلاب در دیدار پوتین، نسبت به اعمال جنایت‌کارانه در آن در صورت عدم سرکوب تروریست‌ها در سوریه (و عراق) هشدار دادند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    دم نیروهای حزب الله گرم ، ولی یه سوال ، نیروهای سوری و حزب الله چه جوری خودشون رو به منطقه ای که خلبانان اونجا فرود اومدند رسوندن؟ مگه اونجا تحت اشغال تروریستها نبود ؟ اگه با بالگرد رفتن پس چطور با موشکهای ضد زره دشمن مورد هدف قرار نگرفتن ؟
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    لباس مشکی ها حزب الله اند
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 12
    فیلم هالیودی زیاد نگاه میکنی مشرق
  • محمد ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    1 0
    زنده باد حاج قاسم سلیمانی ونیروهای حزب الله
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    سردار سلیمانی میخوامت. قلب مایی.
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    هر روز باید 100 تا تانکر ترکها را زد شاید هم کامیون و اتوبوس و نفتکشهای حاج اقا بابک زنجانی باشد که در ترکیه در شرکتش مستقر اند. خدا میداند تانکرها مال کیستند؟
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    خلبان اولی را به نظر میرسد که سر بریدند
  • صدرا ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    کلی کیف کردم . قبلا تمرین این چیزا رو داشتیم ولی مانور تمرین خیلی فرق داره با عملیات واقعی مث نجات سرباز رایان
  • محمد جواد ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    الله اکبر الله اکبر زنده باد سردار حاج قاسم سلیمانی زنده باد شیر بچه‌ها حزب الله و ارتش قهرمان سوریه زنده باد خلبان شجاع نیرو هوایی روسیه
  • اهوازی ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    ماشالله حزب الله
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    درود بر حاج قاسم سلیمانی درود بر دلاوران سپاه
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    روایت دوم یکم تخیلی بود اما باحال
  • ناشناس ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    دردود بر سردار سلیمانی که حرفش حرف مرده..روسها اگه دنبال رو سیاست ایران بشن خیلی قدرتشون بتو جهان یشتر میشه..
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    آدم به ایرانی بودن خودش افتخار میکنه درود بر سردار بزرگ اسلام سلیمانی بزرگ
  • پارسا ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    احسنت بازهم دلیر مردان ایران و حزب الله گل کاشتند
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    نه داعشند
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    سردار سلیمانی / ترکیه رو با خاک یکسان میکند
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    جان دوباره بگو
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    نه نبریدند
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    تواصلا می دونی روس و روسیه کی هستند که میگی زنده باد .چکار کردند؟؟
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    ماشاا... به اسدا...
  • حسین ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    اما این هالیوود واقعی بود آمریکام از این جراتا داره؟؟؟
  • حسین ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    فعلا از خودت شایعه نساز تا ببینیم چی میشه. بعد از اون نظر میدی
  • حسین ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    به این میگن یک فرمانده زبده و کار بلد جزاک الله سردار خستگی ناپذیر
  • محمد جواد ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    تو یه جات سوخته که بعید بدونم با جراحی پلاستیک هم خوب بشه!!!!!
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    باید فیلم این رو بسازن تا روی غربیها کم شه و یه خزعبلاتی مثل فیلم های سر اسر کذب نجات سرباز رایان و یا اشکهای خورشید رو نسازن
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    باید دید رسانه های بی طرف چگونه گزارش میدهند.
  • عبدالله المسکین ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    احسنت
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    داستان گفته
  • araz ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    با جنگ الکترونیک یا جنگال. تمامی رادارهای دشمن رو در یه مدت کوتاه از کار انداختن.
  • ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    تروریست های چچنی و داغستانی و ازبک و اویغور که قرابت نژادی با ترکها دارند درشمال لاذقیه جمع شده وبا ترکمن های سوریه دست به دست هم داده اند ترکیه نیز از آنها حمایت می کند روسیه هم به علت کشتارهای چچن ها در روسیه دنبال همین تروریست ها می گردد که هرکجا باشند نابودشان کند این موضوع به مزاج ترکها خوش نمی آید
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    یه بازی بسازین به نام نجات سرباز روس خیلی قشنگ میشه
  • فرزند مرز وبمباران های پیدرپی ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    دوستان ماایرانی هستیم وبنده حقیر ب نوبت خود ب ایرانم افتخار میکنم سیاستی نیستم وباسیاست کار ندارم ولی ب مردانی که از اب خاکم دفاع میکنند افتخااااارمیکنم زنده با دلاورمرد قاسم سلیمانی
  • سید حسین ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    اخوی فتح ترکیه ان شاء الله توسط امام زمان صورت می پذیره. یک چند سال دیگه ای باید صبر کنی.
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    اتفاقا یه بالگرد مورد هدف همون موشکها قرار گرفت
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    دم روسیه گرم هرچند که داره واسه منافع خودش میجنگه باز حداقل مردونگی رو داره که تو راه کشته هم بده و خم به ابرو نیاره
  • ناشناس ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    درود بر حاج قاسم
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    چقدر خالی بندی چقدر ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    مشرق یکمک به داستان هیجان میده ولی چاخان نمیگه.هیجان و آدرنالین برای خواننده مطلب خوبه.
  • عبدالله المسکین ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    احسنت
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    جوك خوبي بود مشرق جان !!
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    پوتین هم به همین پی برده. ایران اگر اینقدر تحت فشار نبود الان تمدن اسلامی و ایرانی رو تکمیل کرده بودیم و شاید ظهور اتفاق افتاده بود. امیدوارم روز به روز حقانیت شیعه بیشتر روشن بشه ، امام زمان ما با کسی سر جنگ نداره ، اونایی که وجدان بیدار داشته باشن. اگر لغزش نباشه و خوش بین باشیم همین ها هم می تونن زمینه ساز ظهور باشن ، البته هنوز زوده چون اعتقادات باید به یقین تبدیل بشه و بعضی حقانیت ها مشخص.
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    اتفاقا امریکایی ها چون همچین عرضه ای ندارن از این فیلم ها میسازن!!
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    رسانه بی طرف تو دنیا وجود نداره
  • محمد ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    این عملیات مشترک نشان از همکاری تنگاتنگ ویک اعتماد متقابل فرماندهان ارشد نظامی که معمولا خیلی زیر بار نمیرن داره ونشان میده که تصمیمات به راحتی وبدون بروکراسی اجرا میشه که جای خوشحالیه
  • عباس ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    روس و روسیه همونهایی هستن که کاری که ما چند ساله نتونستیم انجام بدیم تو دو ماه تموم کردند ، من به نوبه خودم شهادت این سرباز مدافع حرم مسیحی روسیه ای را خدمت ملت و دولت دوست و برادر روسیه تسلیت عرض مینمایم
  • سلمان ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    به این خالی بندیهای خنده دار توجه نکنید.
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    مطمین باشید سردار هیچ وقت زیر بیرق روس عملیات انجام نمیده و هیچ تعهدی هم به شوروی نمیده
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    به دوتا عکس دقیقه نگاه کنید عکس بالای سر خلبان از پشت موش کوتاست وزرد .عکس پایینی پرو سیاه .یعنی دوباره اره
  • امیر ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    آتش توپخانه و آتش موشکی ارتش سوریه و ارتش روسیه دور تا دور منطقه خلبان لحظه ای قطع نشد. و نیرو های ویژه سردار سلیمانی خلبان رو نجات دادند.
  • افشین تهران ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    اولا یک بالگردی که مورد هدف قرار گرفت و یک کشته داد روسی بود و دوما مگه متن رو نخوندی که چه جوری خودشونو به انجا رساندن.
  • افشین تهران ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    ترسوها شهادت را با فیلم یکی میدانند.
  • افشین تهران ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    اینکه باید تانکرها رو زد درست اما اینکه شما داری درمورد کسیکه هنوز دادگاه رای به محکومیتش نداده تهمت میزنی واقعا جای تاسف داره.
  • افشین تهران ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    حتما میدونه که داره میگه.کاری که کردند همان کاری هست که اگه نکنند چند صباح دیگر ما باید در مرزهای کشور عزیزمان بکنیم.البته اگه شما خیلی دوستداری برگردی به زمان تزار مختاری ولی ما تاریخ همین چند سال برامون کافیه.
  • افشین تهران ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    ترکیه داره بازخورد این حماقتش رو میبینه و از اقتصادش هم شروع کردن.اما اگه این عملیات به فرماندهی حاج قاسم قهرمان بوده چیزی جز افتخار برای ما ایرانی ها نداره.هرچند که روسیه در این باب با ما همسو هست و منافع مشترک داره و نمیتونیم بگیم صرفا برای حمایت از ما و مقاومت هستکه حاضر در میدان شده اما باز هم فکر میکنم که تلافی خیلی از دلخوریهای گذشته را دراورد.
  • حسین ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    هم فیلم هم بازی رایانه ای و هم کمیک استریپ هم انیمیشن و... خیلی سریع ازش ساخته شود و توی کل دنیا به زبان های مختلف پخش شود. به نظرم سریع یک گروه برای این کار تجهیز و اقدام کنند.
  • ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    جناب عالو؟
  • ناشناس ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    ولی سردار سلیمانی اینجا دیده نمیشه؟
  • عبدالله المسکین ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    احسنت
  • عبدالله المسکین ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    احسنت
  • صدرا ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    سرچ کن یگان فاتحین یه عکسایی می بینی
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    داغ خلبان روسی بر ایران سخت بود...حیف نیست یه ترکیه ای...! یه خلبان روسی رو با نامردی از پشت بزنه.....انگار هواپیمایی جنگی خودمون سرنگون شد...
  • ata ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام و درود بر سردار ولایتمدار،شجاع و غیور ایران خدا حفظت کنه سردار
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    زنده باد سرداران ایرانی
  • پاپی ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    قابل توجه کسانی که از صحت گزارش فوق تردید دارند: لینک زیر گزارش سایت اسپوتنیک روسیه از عملیات آزادی خلبان روس می باشد که دقیقا همین گزارشی است که اینجا ذکر شده. تمجیدی که کاربران در ذیل این خبر در سایت اسپوتنیک از ایران و سردار سلیمانی و حزب الله کرده اند قابل توجه است...
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    زنده باد رهبر . اگر لازم باشد همه باهم سردار هستیم .وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس