کد خبر 501036
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با درخواست وزارت دفاع این کشور برای استقرار سامانه‌های موشکی اس-400 در پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه موافقت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، پس از هدف قرار گرفتن جنگنده روسیه توسط ترکیه، ارتش روسیه عملیات و اقدامات خود در سوریه و در مقابله با تروریست‌ها و همچنین حامیانشان را تشدید کرده است. از جمله امروز یک کاروان کامیون‌های ترکیه حامل کمک‌های نظامی و غیرنظامی برای تروریست‌ها توسط جنگنده‌های روسی منهدم شد. (مشاهده جزئیات بیشتر)

{$sepehr_album_33663}
گزارش تصویری از استقرار سامانه اس 400 در سوریه

اما ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با درخواست وزارت دفاع این کشور برای استقرار سامانه‌های موشکی اس-400 در پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه موافقت کرد. بلافاصله سامانه‌ اس - 400 متشکل از چندین آتش‌بار و دیگر تجهیزات آن، به سوریه منتقل و در وضعیت عملیاتی قرار گرفتند. با استقرار این سامانه، بیش از نیمی از مرزهای فلسطین اشغالی و یک سوم مناطق ترکیه تا شعاع 400 کیلومتر در تیررس موشک‌های روسیه خواهد بود. این سامانه همچنین پایگاه هوایی انگلیس در قبرس را نیز بطور کامل پوشش می‌دهد.


شعاع عملیاتی سامانه اس-400

ولادیمیر کوژین، دستیار پوتین در امور همکاری در زمینه فناوری نظامی به خبرنگاران اعلام کرد سامانه‌های اس 400 اعزامی به سوریه فروخته نشده و پس از اجرای ماموریت‌ها به روسیه بازگردانده خواهند شد.

{$sepehr_media_1261548_400_300}