داور دیدار جنجالی جام حذفی گفت: «با اینکه من مقصر نبودم ولی همه هجمه ها علیه من است و بیشترین دلخوری را از کارشناسان داوری دارم.»

به گزارش مشرق، یدالله جهانبازی درباره اتفاقات رخ داده در مسابقه ذوب آهن و پرسپولیس و اخراج دروازه بان تیم پرسپولیس اظهار داشت: «نمی خواهم در این باره حرفی بزنم و متأسفانه در این 48 ساعت آنقدر روی این موضوع بحث شده که دیگر لزومی ندارد در این باره صحبت کنم.»

 * من خطا نگرفتم

جهانبازی پیش از هر صحبتی می گوید: «من آن خطا را نگرفتم و کمک داور بازی پرچم زد و من نقشی در اعلام آن خطا نداشتم اما در این 48 ساعت همه هجمه ها روی من است. کمک هم در رسانه ها از طرفداران پرسپولیس و مربیان و مسئولان پرسپولیس عذرخواهی کرد ولی نمی دانم چرا این هجمه ها تمامی ندارد.»

 * گفتم مطمئنی هند شد؟!

این داور بین المللی اضافه می کند: «همان لحظه که به صحنه رسیدم جلو رفتم و به کمکم گفتم که واقعا هند شد؟ مطمئنی؟ مطمئنی؟ من دو بار از او این سئوال را پرسیدم و او گفت که بله من دیدم و من هم که کارت را نشان داده بودم روی رأیی که داده بودم با قاطعیت ایستادم تا از همکارم حمایت کنم.»

 * صفحه اجتماعی ندارم

وی درباره صفحه اجتماعی منتسب به خودش هم گفت: «من اصلا در هیچ شبکه اجتماعی صفحه ندارم و نمی دانم چه کسی این صفحه را درست کرده و هزاران هزار نفر در آن به من بدوبیراه گفته اند. من نه تنها اجازه ندارم چنین صفحه ای داشته باشم بلکه خودم هم در این مسایل نیستم و این هم در این دو روز راه افتاده است.»

 * در یک ربع 150 تا میس کال و اس ام اس داشتم

جهانبازی در شرایط خوبی نیست و از اتفاقات پیرامونش دلگیر به نظر می رسد: «من که مقصر نبودم. وقتی خود کمکم آمده گفته که اشتباه پرچم زده چرا این همه به من حمله می شود؟ دیشب یک ربع تلفنم را روشن کردم 150 تا میس کال و اس ام اس داشتم. اشتباه صورت گرفته و من منکر آن نیستم اما آیا واقعا من مستحق این همه هجمه هستم؟»

 * ما زیاران چشم یاری داشتیم

داور بازی ذوب آهن و پرسپولیس از اظهارنظر برخی کارشناسان داوری در این دو روز هم ابراز گلگی می کرد: «واقعا از همکاران پیشکسوت خودم تعجب می کنم که چرا تا این اندازه بدون تأمل و با عجله به اظهارنظر کارشناسانه درباره نحوه قضاوت من اقدام کردند. از بین دو نیمه کارشان شروع شد و بدترین حملات و جملات را درباره من بکار بردند. مخصوصا آقای غیاثی که خیلی بد درباره من حرف زده و گفته بود این آقا، یعنی من اول بروم شکمم را آب کنم. شاعر می گوید "مازیاران چشم یاری داشتیم". اینکه دعواهای دیگرتان با دیگران را بر سر من خراب کنید رسم مردی و مردانگی است؟! من هم خیلی چیزها می دانم که اگر بخواهم آنها را بر زبان بیاورم این چند صباح آخر عمرتان نمی توانید از خانه تان بیرون بیایید.»

 * موتور جت نداشتم

جهانبازی در ادامه گفت: «توپی در حالت حمله تیم پرسپولیس توسط مدافع ذوب آهن به دروازه بان پاس داده شده و دروازه بان هم با یک ارسال بلند آن را به زمین حریف انداخته است. من که موتور جت نداشتم تا فاصله 35 متری را در کسری از ثانیه طی کنم. این طرز کارشناسی درست و صواب نیست. به خدا که این مدل کارشناسی آقایان، هجمه ها را افزایش داد. وقتی به یک نفر می گویند کارشناس یعنی حرفش خیلی مهم است و من از این بزرگواران توقع داشتم لااقل کمی صبر می کردند و ابتدا صحنه را درست می دیدند و بعد که مطمئن می شدند من اشتباه کرده ام یا کمکم آن وقت اظهار نظر می کردند. نمی دانم این همه عجله برای چه بود.»

 * همه از من سئوال می کنند

پیش از این خانواده محسن قهرمانی پس از یک اشتباه این داور تحت تأثیر محیط زندگی اش دچار مشکلاتی شدند ولی به نظر می رسد این مشکل بنا به دلایلی برای جهانبازی رخ نداده است: «محل سکونت من در فاصله 40 کیلومتری شهرکرد است و از این نظر مشکلی ندارم چون مردم محیطی که در آن زندگی می کنم خیلی پیگیر این مسایل نیستند ولی با این وجود هم وقتی برای کاری از خانه بیرون می روم همه در این باره از من سئوال می پرسند که چه اتفاقی افتاده و همه مرا مقصر می دانند و می پرسند که چرا دروازه بان را اخراج کردم. هر جا می روم صحبت این بازی است.»

 * بین نیمه فقط سکوت بود

خیلی ها تصور می کنند که بین نیمه داوران از اتفاقات بیرون از میدان مطلع هستند ولی هرگز اینگونه نیست. جهانبازی هم بین دو نیمه بازی را اینگونه توضیح می داد: «ما بین نیمه ناظر بازی را ندیدیم و فقط در اتاق خودمان نشستیم تا استراحت کنیم. سکوت بود و کسی با کسی حرف نمی زد. خیلی هم خوب شد که ما از اتفاقات بیرون مانند تلویزیون و رادیو و جاهای دیگر بی خبر ماندیم چون ممکن بود روی ادامه قضاوت مان تأثیر گذار باشد.»

 * 100 دقیقه جهنمی

وی در ادامه اینگونه توضیح داد: «من با اطمینان به پرچم و تصمیم کمکم دروازه بان پرسپولیس را در دقیقه 22 اخراج کردم تا این تیم در یک ماراتن 120 دقیقه ای 100 دقیقه را ده نفره بازی کند. از صمیم قلب می پذیرم که اشتباه صورت گرفته است ولی خودم در آن 100 دقیقه فشار خیلی زیادی را تحمل کردم واقعا 100 دقیقه جهنمی بود.»

 * 13 کیلومتر دویدم

جهانبازی همچنین گفت: «خیلی انرژی گذاشتم و سعی کردم که به تمام صحنه ها نزدیک باشم تا دیگر حرف و حدیثی نباشد. البته حتما که اشتباهاتی داشتم ولی خدا را شکر می کنم که دیگر اشتباه تأثیرگذاری بوجود نیامد. پس از بازی متوجه شدم که آن روز 13 کیلومتر دویده بودم و این برای خودم خیلی مهم بود.»

 * همه چیز سریع رخ داد

داور فوتبال کشورمان عنوان کرد: «فاصله توپ و دست خیلی کم بود. حرکت دروازه بان پرسپولیس به سمت توپ بازیکن حریف به گونه ای بود که هر کسی تصور می کرد توپ به دستش خورده است. او دو دستش را بالا برد و به یار حریف حمله کرد و در آن چند لحظه کمک من هم تصور کرده که توپ به دست دروازه بان پرسپولیس خورده است و بعد که صحنه را چند بار آهسته دیدند تازه متوجه شدند که توپ به سینه اش خورده است ولی در آن لحظه هرگز کسی غیر از این متوجه نمی شد چون زاویه کمک من هم طوری بود که دروازه بان را از روبرو نمی دید. صحنه عادی به این صورت بود که خطای هند به نظر می رسید.»

 * باید فراموش شود

جهانبازی از این اتفاق ناراحت است و آن را دوست ندارد ولی به آینده امیدوار است: «بی شک با توجه به تازگی این اتفاق هر لحظه یه یاد این موضوع می افتم ولی اگر بخواهم غرق در این مسایل شوم یعنی این حالت را تقویت می کنم و از این رو کم کم باید این مسایل را فراموش کرد.»

 * پرسپولیس خیلی ضرر کرد

این داور بین المللی اضافه کرد: «هر چند که درست یا غلط همه هجمه ها گردن من افتاده است اما من هم قبول دارم که پرسپولیس ضرر بزرگی کرد و جام حذفی را از دست داد ولی نه من و قطعا میرزابیگی کمک من دوست نداشتیم این اتفاق رخ بدهد و میرزابیگی هم که از همه هواداران پرسپولیس عذرخواهی کرده است.»

 * خیلی ها همدردی کردند

در این فصل و فصل قبل از این قبیل اتفاقات کم برای داوران سرشناس رخ نداد و انتظار می رفت که در این مدت فغانی یا ترکی با جهانبازی تماس گرفته و از او دلجویی کرده باشند که او به نوعی دیگر این موضوع را تأیید می کند: «حرف زدم. با تعدادی از بزرگواران و دوستان حرف زدند و لطف کردند تماس گرفتند و به من دلداری دادند و از ابراز همدردی شان ممنونم.»

*کاپ