کد خبر 486457
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹

در سال‌های اخیر در برخی از روزنامه‌ها خوانده‌ام که اشاره کرده‌اند، اعضای خانواده سلطنتی از طریق غیرمشروع ثروتمند شده‌اند.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ چند روز است که از دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با مدیران صداوسیما نگذشته است. در این دیدار رهبر انقلاب اسلامی، تغییر باور به گذشته را از جمله اهداف مورد نظر در جنگ نرم برشمردند و تأکید کردند: مردم ما نسبت به رژیم فاسد و مستبد گذشته باورهایی دارند که در جنگ نرم تلاش بر این است تا این گذشته زشت و پلید و سیاه به گذشته‌ای درخشان و زیبا تغییر یابد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: آنها می‌خواهند با تغییر باور به گذشته، نتیجه بگیرند که لزومی به وقوع انقلاب اسلامی برای از بین بردن آن گذشته، وجود نداشته است.

با توجه به این مطالب، مشرق در نظر دارد تا زین پس با استفاده و انتشار گوشه‌های کوتاه و جذاب خاطرات رجال پهلوی بخشی از خیانت‌های این خاندان و رژیم را به نسل جوان گوشزد نماید.

در خاطرات‌هایی مختلفی که در این چندین سال در کتاب های متفاوت منتشر شده، خاطرات زیادی پیرامون عملکرد «اشرف پهلوی» مطرح گردیده است. بر کسی پوشیده نیست که او فساد برانگیزترین بانوی خانواده پهلوی بود. از عملردش در دوران رضاشاه تا واسطه گری در فروش مواد مخدر در زمان محمدرضا پهلوی از جمله این موارد است.
مگر می توان غارت زمین‌های شمال کشور توسط رضاخان را فراموش کرد. سرمایه هنگفتی که توسط غارت مردم ایران برای خانواده اش گذاشت هنوز اسنادش در تاریخ خودنمایی می کند.

حال در کتاب خاطراتی که این افراد به جای مانده هرکدام به نحوی به دنبال پاک کردن دامان خود از این گونه فسادها هستند. مانند این خاطره پیش روی شماست و از کتاب من و برادرم(خاطرات اشرف پهلوی) انتخاب گردیده است. جایی که «ام الفساد» پهلوی به درآمدزایی حلال پرداخته و به گونه می توان گفت که به پولشویی خود اشاراتی کرده است.


 

 
... در این فضای اقتصادی بازار مستغلات نیز رونق گرفت و قیمت زمین گاه چندصد برابر ترقی کرد. مثل بسیاری دیگر از ایرانیان من نیز توانستم از طریق چند معامله ملکی، از جمله یک پروژه خانه‌سازی به مقیاس 1000 ویلا بر ثروت شخصی خود بیفزایم. در سال‌های اخیر در برخی از روزنامه‌ها خوانده‌ام که اشاره کرده‌اند، اعضای خانواده سلطنتی از طریق غیرمشروع ثروتمند شده‌اند. حقیقت آن است که در اقتصاد فزاینده‌ای که داشتیم کاملا این امکان وجود داشت که از طریق مشروع نیز ثروتمند شد. شاهد این مدعا وجود چندین هزار میلیون نوپایی است که پیش از این تاریخ، کسبة جز یا بازرگانانی با سرمایه کوچک بیش نبودند. در آن سال‌ها برای هر کسی که دارای اندک سرمایه‌ای بود، تقریبا امکانات نامحدودی وجود داشت. در سال‌های پس از مرگ پدرم، من قسمت اعظم ارثیه خود را در جواهرات بخصوص زمرد روسی سرمایه‌گذاری کردم. در عرض چند سال قیمت این جواهرات همانند زمین‌هایی که داشتم سرسام‌آور بالا رفت و در نتیجه امکانات گسترده‌ای برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های دیگر در اختیار من گذاشت.  (من و برادرم (خاطرات اشرف پهلوی)، با مقدمه محمود طلوعی، تهران؛ نشر علم، 1375. صص 298-299