کد خبر 479122
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

پس از آنکه طی سال های اخیر عکاسان مختلف توانستند از حصار ممنوعه کره شمالی عبور کنند و وارد این کشور شوند تا کنون عکس های بسیاری از زندگی در این کشور رازآمیز منتشر شده است که مجموعه عکاس خبرگزاری رویترز جدیدترین آنها است.

به گزارش مشرق، "دمیر ساگولج" عکاس خبرگزاری رویترز که در کره شمالی به سر می‌برد طی هفته گذشته عکس‌های متعددی از زندگی روزمره در کره شمالی در این خبرگزاری منتشر کرد که بازتاب گسترده‌ای داشت.

او که همانند دیگر عکاسانی که به کشور اسرارآمیز کره سفر می‌کنند همراه با راهنمای کره‌ای به جاهای مختلف رفته و از آنچه به او اجازه داده‌اند عکاسی کرده تلاش داشته در عکس‌هایش به زندگی روزمره مردم کره بپردازد و در کنار آن تبلیغات حکومت کمونیستی، اماکن تاریخی و توریستی فضا و معماری شهری در پیونگ یانگ را مورد توجه قرار دهد.

گفتنی است از سال 2012 میلادی و به دنبال تغییر و تحولات در حکومت کره بیش از هزاران گردشگر خارجی توانسته اند تا کنون مجوز ورود به این کشور را گرفته و به آن سفر کنند. شایعات درباره محدودیت‌های حکومت کمونیستی کره برای مردم آن یکی از جاذبه‌های اصلی این کشور برای افکار عمومی جهان است.

{$sepehr_album_31869}