به ادعای منابع اسرائیلی این حمله خط و نشانی برای بشار اسد بود. صهیونیست‌ها با این حمله می‌خواستند نشان دهند که می‌توانند مواضع ارتش سوریه را زیر آتش قرار بدهند و راه محاصره دمشق را هموار سازند.

گروه بین الملل مشرق - ارتش اسرائیل روز پنجشنبه در واکنش به اصابت چهار فروند راکت شلیک شده از خاک سوریه به شمال اسرائیل، مناطقی از خاک سوریه را بمباران کرد. در این حمله بالگرد اسرائیل حدود پانزده منطقه از جمله تپه های فاطمه ، هنگ 137 و تیپ 68 در خان الشیخ در استان ریف دمشق و مقر تیپ 90 و تپه کروم جبا و شهر البعث در استان های القنیطره و ریف دمشق مورد هدف قرار داد.

خبرگزاری دولتی سوریه به نقل از یک منبع نظامی تصریح کرد: یک بالگرد دشمن با چند فروند موشک به خاک سوریه حمله کرد و ساختمان وزارت حمل و نقل و ساختمان استانداری شهر قنیطره را هدف قرار داد که تنها خسارت مالی برجای گذاشت .همچنین این منبع نظامی تأکید کرد که در ادامه این حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به مواضع سوریه در جولان، یک سرباز شهید شد و ۷ نفر دیگر مجروح شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت پرتاب این راکت ها را بر عهده نگرفته اما رژیم صهیونیستی ادعا کرده که مسئولیت آن به دوش دولت سوریه است و دولت بشار اسد باید پاسخگوی این اقدام باشد،  در همین حال، موشیه یعلون وزیر جنگ رژیم اسرائیل با انتشار بیانیه ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین را عامل شلیک این چهار موشک دانست و مدعی شد که ایران درتلاش برای "گشودن جبهه جدیدی علیه اسرائیل در منطقه جولان" است.

رسانه‌های اسرائیل خبر دادند که حملات صورت گرفته از سوی ارتش صهیونیستی فقط به منظور پاسخ به راکت‌های که از خاک سوریه به طرف جولان اشغالی پرتاب شده‌اند نیست، بلکه هدف این حملات فراتر از پاسخ دادن به چند راکت پرتاب شده است.

به گزارش مشرق نقل از شبکه "المنار"، رژیم صهیونیستی بار دیگر به بهانه پاسخ به راکت‌های پرتاب شده در سرزمین‌های اشغالی سوریه به طور مستقیم به خاک این کشور تجاوز کرده است. حملات موشکی که در چهارده منطقه سوریه از سوی رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفته است، مناطق مهم و محل استقرار ارتش سوریه در برابر مواضع گروه‌های تروریستی محسوب می‌شود. این رژیم به بهانه پاسخ به این حملات می‌خواست مواضع مهم و اصلی ارتش سوریه در مقابل گروهای تروریستی را دچار اختلال کند تا زمینه پیشروی گروه‌های سوریه در آن منطقه گسترش یابد.




حمله ارتش صهیونیستی به سوریه دو هدف را دنبال می‌کرد: یکی از اهداف، حمله به تیپ 90 ارتش سوریه که وظیفه حفاظت از مرزهای جنوب غربی سوریه را برعهده دارد و هدف دوم، حمله به مواضع تیپ 68 ارتش سوریه بود که وظیفه حمایت از شهر دمشق را برعهده دارد.

به ادعای منابع اسرائیلی این حمله خط و نشانی برای بشار اسد بود. صهیونیست‌ها با این حمله می‌خواستند نشان دهند که می‌توانند مواضع ارتش سوریه را زیر آتش قرار بدهند و راه محاصره دمشق را هموار سازند.

 

دانلود