تیم ملی والیبال فرانسه که به عنوان تیم برتر سطح دو به فینال بیست و ششمین دوره لیگ جهانی رسیده بود، با پبروزی مقابل صربستان برای نخستین بار به مدال طلای لیگ جهانی رسید.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال فرانسه با پبروزی 3 بر صفر مقابل صربستان به مدال طلای لیگ جهانی 2015 رسید. این در حالی است که فرانسوی‌ها مدتی قبل با قهرمانی در مسابقات سطح 2 به جمع 6 تیم برتر راه یافته بود.

لیگ جهانی والیبال 2015 که از 26 اردیبهشت شروع شده بود،‌ امروز 28 تیر پایان یافت. این مسابقات که امسال برای نخستین بار با حضور 32 تیم برگزار شد، شهر ریودوژانیرو میزبان فینال آن بود.
در دیدار فینال این رقابت‌ها دو تیم اروپایی فرانسه که رتبه دوازده جهان را دارد و صربستان که دارای رتبه هشتم جهان است روبروی هم قرار گرفته‌اند که در نهایت این آبی‌پوشان فرانسه بودند که توانستند رقیب قرمزپوش خود را با نتیجه سه به صفر شکست دهند.
 
نتیجه سه ست به ترتیب 25 به 19، 25 به 21 و 25 به 23 به نفع فرانسه بود.
 
صربستان از گروه یک و زیر‌گروه اول و فرانسه از گروه دو و زیرگروه دوم از مرحله گروهی صعود کردند. صربستان به عنوان تیم دوم و فرانسه به عنوان تیم نخست از گرو‌ه‌های خود بالا آمده بودند.
 
فرانسه به این قهرمانی مبلغ  یک میلیون دلار دریافت کرد و صربستان هم به عنوان تیم دوم مسابقات 500 هزار دلار تصاحب کرد. فرانسه بهترین‌ مدافع‌ها، اسپکرها و دریافت‌کننده‌ها را در اختیار داشت.


آمریکا سوم شد
 به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال آمریکا هم با پیروزی 3 بر صفر مقابل لهستان به مقام سوم لیگ جهانی والیبال 2015 رسید. بازیکنان تیم ملی آمریکا در این بازی با نتایج 25 بر 22، 25 بر 23 و 25 بر 23 لهستان را شکست دادند و به مدال برنز لیگ جهانی رسیدند.

در این دیدار تیلور سندلر 14 امتیاز برای آمریکا و داوید کونارسکی 12 امتیاز برای تیم ملی لهستان کسب کردند.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران هم که از راهیابی به دور نهایی لیگ جهانی بازمانده بود، با سه پله سقوط نسبت به دوره قبل در نهایت در رده هفتم لیگ جهانی 2015 قرار گرفت.

رده بندی تیم ها در پایان لیگ جهانی 2015:

۱-فرانسه

۲-صربستان

۳-آمریکا

۴-لهستان

۵-برزیل

۶-ایتالیا

۷-ایران

۸-استرالیا

۹-روسیه