سفیر سابق ایران در اردن و لبنان گفت: کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به سوریه از نوع کمک‌های معنوی و نرم‌افزاری است که از جمله این کمک‌ها می‌توان به حضور مستشاران نظامی که می‌توانند ساختارهای نظامی را تقویت کنند و تشکیلات الکترونیکی و دفاعی سوریه را به روز نگه‎دارند، اشاره کرد.

به گزارش مشرق، "احمد دستمالچی"گفت: ثبات و امنیت سوریه از روز اول بحران آن کشور، تا به امروز مورد تأکید تمام مسئولین ما بوده چرا که این کشور سنگر مقاومت و خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی است.
 
وی در ادامه افزود: اگر امنیت سوریه بخواهد به خطر بیفتد، چون همپیمان دفاعی ایران است، جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را از طریق مستشاران خود خواهد کرد تا این خطر را رفع کند.
 
دستمالچی تصریح کرد: کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به سوریه از نوع کمک‌های معنوی و نرم‌افزاری است که از جمله این کمک‌ها می‌توان به حضور مستشاران نظامی که می‌توانندساختارهای نظامی را تقویت کنند و تشکیلات الکترونیکی و دفاعی سوریه را به روز نگه دارند، اشاره کرد.

سفیر سابق ایران در اردن و لبنان در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه حضور فیزیکی و مستقیم در سوریه نداشته و نخواهد داشت.
منبع: باشگاه خبرنگاران