کد خبر 430648
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸

گروه تروریستی داعش - شاخه افغانستان که از آغاز فعالیتهای آن کمتر از یک ماه می گذرد، طی هفته های اخیر چندین نفر از اعضای طالبان و شهروندان غیر نظامی افغان را به بهانه های مختلف اعدام کرده است.

گروه بین الملل مشرق- گروه تروریستی داعش - شاخه افغانستان که از آغاز فعالیتهای آن کمتر از یک ماه می گذرد، طی هفته های اخیر چندین نفر از اعضای طالبان و شهروندان غیر نظامی افغان را به بهانه های مختلف اعدام کرده است. در حالیکه هفته گذشته عناصر داعش افغانستان یکی از فرماندهان طالبان را به جرم جاسوسی علیه این گروه اعدام کرده بودند، روز گذشته نیز یکی از شهروندان غیر نظامی افغان بنام "دور خان" از سوی این گروه به اتهام مشابهی ذبح شده است.




ساعتی پس از این جنایت، گروه دیگری از عناصر داعش دو تن از سربازان "اردوی (ارتش) ملی افغانستان" را که در درگیریهای چند روز پیش در شرق ننگرهار به اسارت تروریستها در آمده بودند، به اتهام همدستی با "سیا" (سازمان جاسوسی آمریکا) با شلیک گلوله به پشت سر اعدام کرده است.



لازم به ذکر است که گروه تروریستی تکفیری داعش در دوماه اخیر از سوی سازمانهای جاسوسی عربستان سعود، ترکیه و قطر ایجاد و تسلیح شده است. به گفته منابع اطلاعاتی،سازمانهای جاسوسی عربی و ترکیه صدها میلیون دلار پول نقد و مقادیر فراوانی تسلیحات و امکانات مختلف در اختیار تشیلات داعش افغانستان قرار داده اند.



هدف اصلی عربستان و ترکیه از راه اندازی داعش در افغانستان انتقال بحران نا امنی و عملیاتهای تروریستی به مرزهای جمهوری اسلامی ایران بوده و اکثریت اعضای تکیلات داعش در این کشور را عناصر چچنی، تاجیک، سعودی و ... تشکیل می دهند. کانون اصلی حضور و فعالیتهای این گروه نیز استانهای "هرات، فراه و نیمروز در مجاورت استانهای خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و سیستان بلوچستان می باشد.