کد خبر 429750
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

فرمانده نیروی انتظامی گفت: شروع خدمت سربازی با سازمان نظام وظیفه عمومی است و ما باید مدیریت کنیم تا شروع خدمت با نگرانی نباشد چرا که حفظ و تقویت شادابی و تحرک سربازان به نفع نیروهای مسلح و امنیت کشور است.

به گزارش مشرق، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در همایش سراسری مدیران سازمان وظیفه عمومی ناجا با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: سازمان وظیفه عمومی ناجا به دلیل ارتباطی که با جوانان، آینده‌سازان و به خصوص تمام خانواده‌ها دارد دارای یک ویژگی خاص است و به نوعی می‌توان گفت ویترین نیروی انتظامی، سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: آماری که در مراجعه افراد به این سازمان در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها ارائه شد نشان‌دهنده اهمیت کار شماست چرا که این آمار، آمار قابل توجهی است و از سوی دیگر مراجعان شما جوانان هستند که برای حساس‌ترین و بااهمیت‌ترین دوران زندگی‌شان به شما مراجعه می‌کنند و باید بیشترین خدمت با کمترین هزینه و وقت را به مراجعین داشته باشیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: کار شما بسیار شایسته است و نیروی انتظامی برای رسیدن به این هدف به شما کمک می‌کند؛ البته گام‌های بسیار خوبی برای کاهش زمان در مراجعات افراد انجام شده اما یکی از اولویت‌های ما این است که با سامانه‌های پویا و به روز بتوانیم خدمات را با دقت و سرعت بالا ارائه دهیم.

سردار اشتری به رضایتمندی مراجعان پرداخت و گفت: الحمدالله تکریم ارباب رجوع در نظام وظیفه در اولویت کاری قرار دارد چرا که اگر به 10-15 سال گذشته بازگردیم مشاهده می‌کنیم که افراد برای رفتن به خدمت سربازی از شهرستان به تهران می‌آمدند و شب تا صبح در صف بودند یا نوبت را می‌خریدند اما همین اینک سیستم در شهرها با سرعت زیاد فراهم شده و افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 کار خود را انجام دهند و سامانه هم نتیجه را اعلام می‌کند.

وی به تقویت سامانه‌ها اشاره و تصریح کرد: هم اکنون مراجعین کمتر از یک دهم شده اما باید تسهیلاتی را ایجاد کرده و برنامه‌هایی داشته باشیم تا همین مقدار کم را نیز کاهش دهیم و با کوتاه‌سازی و حذف مراحل کم اثر خدمات صحیحی را به مردم و جوانان ارائه دهیم و از نگرانی خانواده‌ها نیز بکاهیم.

فرمانده نیروی انتظامی به تنظیم برنامه‌های زندگی مردم با برنامه‌های خدمت سربازی فرزندانشان اشاره کرد و گفت: درصد بالایی از مردم برنامه‌های زندگی خود اعم از تحصیلات و ... را با خدمت سربازی تنظیم می‌کنند و این ویژگی کار شماست و تأثیرگذاری مستقیم شما در زندگی مردم را نشان می‌دهد.

سردار اشتری با بیان این مطلب که جوانان و سربازان نیروهای فعال و توانمند کشور هستند، اظهار داشت: باید آنها یک روحیه بانشاط در دوران خدمت داشته باشند چرا که نشاط می‌تواند مشکلی از مأموریت‌ و وظایف نیروی انسانی و نیروهای مسلح را حل کند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: در این امر باید مدیریت کنیم تا شروع خدمت سربازی با نگرانی نباشد و سرباز شادابی و تحرک خود را حفظ و تقویت کند چرا که این امر به نفع نیروهای مسلح و امنیت کشور است.

وی به تعداد سربازان مشغول خدمت پرداخت و گفت: این تعداد عدد قابل توجهی است و سربازان با اقصی نقاط کشور در نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و ... خدمت می‌کنند و می‌توانند برای پیشرفت، توسعه و آبادانی کشور مؤثر باشند اما شروع این مرحله از ما است و اگر این فرآیند یک فرآیند به روز باشد حتماً تأثیرگذاری بسیار زیادی در جوان دارد.

فرمانده نیروی انتظامی به میانگین سنی رزمندگان در دفاع مقدس اشاره و بیان داشت: میانگین سنی در این دوران 20-22 سال بود، واقعاً چه رشادت‌ها و کارهایی انجام دادند چرا که جوانانی با اعتقاد و روحیه‌ای جهادی بودند که در عرصه پرتأثیر امنیت کشورشان وارد شده بودند و نتیجه نیز گرفتند.

سردار اشتری گفت: جوانان ما در حدود 2 سال به خدمت سربازی می‌روند و اینها سرمایه‌های گران‌بهایی در راستای پیشرفت و آبادانی کشور هستند و باید با بهره‌گیری از تکنولوژی روز بیشترین خدمت‌رسانی را به مراجعان داشته باشیم؛ البته تحولاتی که صورت گرفته خوب بوده است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به مدیران سازمان وظیفه عمومی ناجا توصیه کرد که در مجموعه‌های خود نظارت داشته باشند و حتماً نظرات مراجعین اخذ شود.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: یک نظارت مستمر و با هدف و با برنامه از تمام مراکز باید به طور مرتب انجام شود چرا که پویایی ما در این است که ارتباط مستمر نیز با مردم و همچنین کارکنان خود داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات را رصد کرده و بر آنها فائق بیاییم.

وی به فرمایشات رهبری در مورد خدمت‌رسانی به مردم با سرعت و دقت بیشتر اشاره و خاطرنشان کرد: ما باید روز به روز بر خدمات بیشتر و بدون منت بر مردم بیفزاییم.
منبع: فارس