کد خبر 424644
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷

منابع خبری کشور آلمان از پیوستن یی از قهرمانان رشته رزمی مبارزه آزاد تبعه این کشور به گروه تروریستی تکفیری داعش در سوریه خبر داده اند.

گروه بین الملل مشرق- رسانه های آلمان این روزها اخبار پیوستن برخی جوانان مسلمان ساکن این کشور را با حساسیت ویژه ای دنبال می کنند. بنا بر تحقیقات سازمان اطلاعات و امنیت این کشور، با گذشت بیش از 4 سال از بحران تروریستی تکفیری در سوریه، صدها نفر از جوانان دارای تابعیت آلمانی به صفوف گروههای تکفیری مورد حمایت "عربستان سعودی، ترکیه و قطر پیوسته اند.


این تحقیقات در رابطه با چگونگی انتقال جوانان مسلمان از کشورهای اروپایی به سوریه، استفاده داعش و القاعده (جبه النصره) از شبکه های اجتماعی اینترنتی و تبلیغات آزادانه گروههای مذکور در مساجد ساخته شده از سوی  آل سعود و آل ثانی در این کشورها و تاکیدات و تحریکات مبلغین وهابی عموما سعودی بر لزوم جهاد در راه خدا! را عوامل جذب این جوانان و فریب آنها می دانند.


در بخش دیگری از این گزارش درباره مسیر انتقال اتباع اروپایی به سوریه اشاره مبسوطی به نقش خائنانه دولت و سازمان جاسوسی ترکیه و تبدیل فرودگاههای آن کشور به محلی برای تزانزیت تروریست ها از اقصی نقاط جهان به سوریه اشاره شده است. لازم به ذکر است که ترکیه حامی اصلی و طراح عملیاتها و ناظر مستقیم بر روند جذب نیرو، سازماندهی، تسلیح و تمویل کلیه گروههای تروریستی فعال در سوریه می باشد.



در همین رابطه، صبح امروز رسانه های آلمان خبر پیوستن "والدت گاشی" قهرمان سابق مبارزه آزاد (تبعه ترکیه) این کشور را منتشر کرده اند. انتشار این خبر موجی ازحیرت و ناراحتی را در جامعه ورزشی آلمان به وجود آورده و دوستان و همکاران وی طی مصاحبه هایی از اقدام وی به پیوستن به داعش و مشارکت در کشتار مردم بی گناه سوریه بشدت ابراز تعجب و تاسف کرده اند.