کد خبر 418460
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

زهران علوش فرمانده گروه تروریستی تکفیری "جیش الاسلام" گفت که حاضر است در صورت ساقط شدن دولت قانونی و منتخب سوریه به ارتش این کشور ملحق شود!

گروه بین‌الملل مشرق -زهران علوش فرمانده گروه تروریستی تکفیری "جیش الاسلام" گفت که حاضر است در صورت ساقط شدن دولت قانونی و منتخب سوریه به ارتش این کشور ملحق شود!

وی در گفتگو با سایت خبری "سوریا.نت" متعلق به مخالفان دولت سوریه بیان کرده و افزوده که آمادگی دارد پس از اشغال نظامی دمشق با کمک گروههای تروریستی دیگر همچون "القاعده ، فیلق الرحمن ، ارتش آزاد" و ... به ارتش سوریه ملحق شود. البته زهران علوش که گروه تحت فرماندهی اش مسئولیت جنایات فجیع بی شماری علیه مردم سوریه بخصوص شهر دمشق پایتخت سوریه می باشد ، این حضور و انضمام را مشروط به یک اصل مهم کرد و آن "حمایت این ارتش از مردم و غیر نظامیان سوریه" بوده است!



وی در این گفتگو سال 2015 را سال موفقیت و پیروزیهای بزرگ گروههای تروریستی تکفیری نام نهاده و مدعی شد که نظام سوریه در بدترین وضعیت خود از ابتدای بحران تروریستی تکفیری در سوریه قرار داشته و در صورتیکه حمایت شیعه ، علوی ، ایران ، روسیه و حزب الله نبود ، چند سال پیش بدست گروههای تروریستی تکفیری ساقط شده بود. 


لازم به ذکر است که "زهران عبدالله علوش" فرمانده گروه تروریستی تکفیری جیش الاسلام وابسته به جبهه اسلامی سوریه (اخوان المسلمین) می باشد که پیش از بروز بحران در سوریه به اتهام عضویت در گروههای تروریستی تکفیری و فعالیتهای تروریستی سالها در زندان دولت سوریه در حبس به سر می برد. چند ماه پس از شروع ناآرامیها در سوریه وی طی فرمان ویژه رییس جمهور سوریه دکتر بشار اسد در قالب طرح عفو عمومی و ایجاد فضای باز سیاسی و اجتماعی به همراه چند صد نفر دیگر آزاد شده و به شهر دوما در غوطه شرقیه رفت.


در 4 سال گذشته گروه تروریستی جیش الاسلام با بیش از 18 هزار تروریست تکفیری آموزش دیده ، بزرگترین گروه نظامی فعال در استان دمشق بوده است. همچنین استانهای حلب ، درعا ، قنیطره و ادلب از دیگر مناطق حضور این گروه تکفیری وابسته به سرویس اطلاعاتی ترکیه و عربستان سعودی می باشد.


طی ماهها اخیر و در دو مرحله منازل مسکونی شهر دمشق از سوی جیش الاسلام و به دستور زهران علوش هدف موشک باران شدید قرار گرفت و دهها شهید و مجروح بر جای گذاشت. بر اساس اسناد موجود ، زهران علوش و گروه وی بطور مشترک از سوی بندر بن سلطان و سازمان اطلاعات عربستان سعودی و ترکیه مورد پشتیبانی تسلیحاتی ، مالی و امکاناتی قرار دارد.


از دیگر جنایات وی و گروه تروریستی اش ، کشتار علی الهویه (قتل بر اساس مذهب) مردم سوریه در شهرهای دمشق غوطه شرقی ، عدرا و ... بوده است. به نحویکه سال گذشته و در جریان عملیات آزاد سازی منطقه عدرا در شمال دمشق از حضور این گروه تروریستی ، صدها جسد متعلق به شهروندان علوی و شیعه مذهب سوری ساکن این شهر که از سوی جیش الاسلام ربوده شده و پس از حفر تونلها و کانالهای ارتباطی میان مناطق مختلف غوطه شرقیه ، اعدام شده بودند کشف گردید!