کد خبر 412523
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

امير سمواتي تهيه کننده سينماي ايران و تولگا چلين کانات تهيه کننده سينماي ترکيه براي پروژه سينمايي «مولانا» که گفته مي شود حدود ۵ميليون دلار هزينه مي برد؛ به توافق اوليه رسيدند.

به گزارش مشرق، در حاشيه بخش بين الملل جشنواره فيلم فجر، امير سمواتي تهيه کننده سينماي ايران و تولگا چلين کانات تهيه کننده سينماي ترکيه، در هتل آزادي تهران براي ساخت فيلم سينمايي «مولانا» مذاکره کردند و به تفاهم اوليه رسيدند. مذاکرات تکميلي در مورد توليد مشترک ايران و ترکيه با موضوع زندگي مولانا جلال الدين بلخي، در استانبول ترکيه انجام مي شود.

تولگا چلين کانات، تهيه کننده، کارگردان و مدير شرکت «دانيشمان مديا»، فروردين ماه امسال نيز، گفت: مدتهاست که روي پروژه سينمايي «مولانا» در حال تحقيق هستم و سناريوهايي را نيز تهيه کرده ام؛ اما با توجه به مشترکات فرهنگي و تاريخي زيادي که بين ايران و ترکيه وجود دارد، قصد دارم اين فيلم، محصول مشترک ايران و ترکيه باشد.

وي در ادامه گفت: قصد ما اين است که اين فيلم در حد استانداردهاي هاليوود باشد و براي اين کار مي توانيم از برخي از بازيگران بين المللي براي نقش آفريني در اين فيلم استفاده کنيم.

چلين کانات، افزود: هزينه ساخت چنين فيلمي حدود 5 تا 6 ميليون دلار است. ما توانايي تأمين 3 تا 4 ميليون دلار آن را داريم و انتظار داريم که باقي هزينه ها نيز از طرف ايران تأمين شود.
منبع: تسنیم