کد خبر 410884
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

دفتر یک مؤسسه غیرقانونی موسوم به "مددکاری رضا" که تحت نظر فرقه "دراویش گنابادی" فعالیت می‌کرد، از سوی مراجع امنیتی و اطلاعاتی، پلمب و تعطیل شد.

در پی شکایت شاکیان خصوصی و پیگیری نهادهای ذیربط، دفتر یک مؤسسه غیرقانونی موسوم به "مددکاری رضا" که تحت نظر فرقه "دراویش گنابادی" فعالیت می‌کرد، دیروز (سه‌شنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه جاری) از سوی مراجع امنیتی و اطلاعاتی، پلمب و تعطیل شد.



بنابر اظهارات منابع مطلع، این مؤسسه بدون کسب هرگونه مجوز از نهاد‌های قانونی و برخورداری از صلاحیت‌های لازم، راه‌اندازی شده و در زمینه‌های مختلفی همچون دارو و درمان، بهداشتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی- هنری و...، فعالیت‌های گسترده‌ای داشت. عدم صلاحیت و تخصص این مؤسسه در ارائه خدمات به مراجعان، بعضاً منجر به وارد شدن ضرر و زیان‌های جسمانی و مادی به افراد شد، به‌گونه‌ای که برخی از اشخاص متضرر، اقدام به طرح شکایت از آن کردند.    

مؤسسه مذکور، به سبب عدم ثبت قانونی و معرفی رسمی، همواره می‌کوشید به طریقی، از سازوکارهای قانونی معمول همچون نظارت قانونی بر صلاحیت‌ها، پرداخت مالیات و... سر باز زده و از این رویه فرار کند. تاجایی‌که، علیرغم اخطارهایی که در بهمن‌ماه سال گذشته، از سوی برخی نهادهای نظارتی مانند اداره بهزیستی و اداره اماکن ناجا به این مؤسسه داده شده بود، همچنان به فعالیت‌های‌ خود ادامه می‌داد.

این روند ادامه داشت تا اینکه درنهایت، پس از ارجاع شکایاتی از سوی نهاد‌های قانونی و شاکیان خصوصی، این مؤسسه از سوی نهاد‌های امنیتی-اطلاعاتی پلمب و منع فعالیت شد.



پس از این اقدام قانونی، رسانه‌های رسمی دراویش گنابادی ادعا کردند که در زمان پلمب این مؤسسه، برخی بیماران، آواره و بلاتکلیف شده‌اند! این در حالی است که این ادعا به‌هیچ‌‌وجه صحت نداشته و در هنگام سیر مراحل قانونی، هیچ بیماری در این مؤسسه حضور نداشته است.

بی‌شک، اینگونه فرافکنی‌های رسانه‌ای، صرفاً جهت انحراف افکارعمومی از حقیقت و مظلوم‌نمایی است؛ امری که سیاست همیشگی جریان انحرافی دراویش گنابادی بوده است.