کد خبر 408905
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰

روزنامه صهیونیست یدیعوت آحارانوت تصاویری را از داخل مقر سری ارتش این کشور که در زیر ساختمان وزارت جنگ این رژیم در دل زمین در تل آویو واقع شده است، منتشر کرد.

به گزارش مشرق، برای اولین بار تصاویری را از دخل مرکز سری ارتش این کشور منتشر کرده است. بر اساس این گزارش این مقر در زیر ساختمان وزارت جنگ این کشور در تل آویو واقع شده است. از آنجا که سانسور مانع از ذکر عمق این مکان شده است ولی این روزنامه می نویسد که سربازان هنگام خروج از این مکان عرق کرده بودند که هیمن امر نشان از این دارد که این مکان سری در عمق زیادی از زمین واقع شده است.


یدیعوت آحارانوت می نویسد که این مکان در سال 1964 برای مدیرت درگیری ها و بحران ها از یک مکان امن ساخته شده است و اسحاق رابین وزیر جنگ وقت اسرائیل بر ساخت آن نظارت داشته است ولی در آن جنگ از این مکان استفاده نکرد تا اینکه در جنگ اکتبر 73 مورد استفاده قرار گرفته است.

به نوشته یدیعوت آحارانوت این مقر به منزله قلب ارتش و رژیم صهیونیستی است و هر ورود و خروجی در این مکان چک می شود. این مقر از سالن های وسیع و مراکز اطلاعاتی و ستاد مشترک و در سال گذشته از آغاز ربودن سه شهرک نشین صهیونیست در الخلیل تا حمله به غزه از آن استفاده شد.این روزنامه صهیونیستی مدعی شده است که این مکان همچنین در برابر تهدیدهای نظامی چه کلاسیک و چه هسته‌ای مقاومت می‌کند و از زیرساخت هایی برخوردار است که رهبران صهیونیست می توانند برای مدت طولانی در آن سکونت داشته باشند.
منبع: تسنیم