کد خبر 397366
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی گفت: کلیه وقایع شامل جنگ و برخوردهای نظامی در سطح دنیا از جمله درگیری‌های کشور عراق را در دافوس رصد و تدریس می‌کنیم.

 به گزارش مشرق، امیر حسین ولیوند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) صبح امروز در بازدید هیأت نظامی دانشجویان دانشگاه جنگ دریایی پاکستان از این دانشگاه طی سخنانی اظهار داشت: ما در سال گذشته اعزام دانشجو به کشور پاکستان داشتیم و آنها نیز هم اکنون در ایران دانشجو دارند و ما همکاری‌هایی در حوزه آموزشی داریم.

وی افزود: این هیأت از بخشی از توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش بازدید کرد و در دافوس نیز از نزدیک با نحوه آموزش دانشجویان ایرانی و خارجی آشنا شدند.

ولیوند تأکید کرد: در آینده هیأت‌هایی از این دانشگاه به پاکستان، سریلانکا و عمان اعزام می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا حضور نیروهای فرامنطقه‌ای به ایجاد امنیت کمک می‌کند یا خیر؟ گفت: رشد کشورها در این است که ارتباطات بیشتری با همسایگان خود برای ایجاد امنیت داشته باشند و دل بستن به کشورهای فرامنطقه‌ای برای ایجاد امنیت خیالی خام است.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: کلیه وقایع شامل جنگ‌ها و برخوردهای نظامی در سطح دنیا را در دافوس رصد می‌کنیم به ویژه اتفاقات حوزه کشورهای همسایه خودمان را و برای دانشجویان ما نحوه مقابله صحیح با این گونه اتفاقات را تدریس می‌کنیم.

وی تأکید کرد: این کار تحت قالب آموزش جنگ ناهمتراز صورت می‌گیرد و درگیری‌های کشور عراق نیز از همین جمله است که به آن می‌پردازیم از طرفی هم عراقی‌ها تقاضا کرده‌اند و هم ما قبول کرده‌ایم که تبادل دانشجو داشته باشیم.

ولیوند با بیان اینکه بازدید دانشجویان دافوس از کشورهای دوست و مسلمان را در دستور کار داریم گفت: آماده پذیرش دانشجو از هر کشوری که با ما پیمان دوستی و دفاعی داشته باشد هستیم البته فعلاً در این دانشگاه آموزش فقط به زبان فارسی انجام می‌شود اما به دنبال ایجاد گروه آموزشی به زبان انگلیسی هستیم.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی در پایان تصریح کرد: تبادل دانشجو هیچ ارتباطی با مذهب ندارد بلکه ما با هر کشوری که پیمان دوستی داشته باشیم می‌توانیم این کار را انجام دهیم لذا هم به چین و هم به روسیه دانشجو فرستاده‌‌ایم و در ‌آینده هم پذیرای دانشجویان آنها هستیم.
منبع: فارس